Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1605 ggr
L1ll4n
0

Vattenflaska till akvarium?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur ska jag sätta upp vattenflaskan till akvariumet? Just nu är den lutad mot spån och Svea kan dricka utan problem men till slut så kommer den vara helt sönder för hon biter sönder den.

Förslag på hur man kan ha vattenflaskan? Alternativt andra bra flaskor som går sätta upp?

smurfan-13
0

Har alltid tejpat (bra tejp krävs) fast en bit ståltråd och sen hängt flaskan med hjälp av tråden över akvariekanten. Då kan man lätt reglera flaskan till en lämplig höjd. Har aldrig haft problem med att flaskorna har gnagts sönder

L1ll4n
0

Just med att hon gnager sönder flaskan stör jag mig på…

irish
0

mina gerbiler gnager sönder vatten flaskna på 2-4 veckor

vekan
0

Det finns vattenflaskor med sugproppar som man kan använda till akvarium. Men risken finns ju att de gnager på sugpropparna, men annars är det ju smidigt om man vill fästa vattenflaskan på väggen. http://www.guldfisken.se/beta/catalog/fp-sippy-100-ml-p-1412?osCsid=aa79ce77cce2e9371b8bff720f4a1d9e

Milda
0

På akvariumet har jag sugproppar ;) Och dom gnager inte på dom :P

Angelclaw
0

jag har också med sugproppar och de har klarat sig ;-)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

tjiggit
0

Samma här, de e snarare flaskan de gett sig på i perioder…

Speedy
0

Såhär har jag till mina gerbiler, en pall som är över spånet så dom inte skvätter spån i skålen .. :)

baby-lovedoll
0

Jag har också skål, ovanpå deras sovhus som är ganska högt. har inte hamnat något spån däri alls. byter vattnet morgon och kväll också

Gerbilflicka
0

Jag hakar fast vattenflaskorna på kanten med den ståltråd som man får med på köpet. De flesta låter vattenflaskorna vara ifred, blir de understimulerade finns det några som börjar ge sig på dem och då dödas de (vattenflaskorna alltså, haha) rätt så fort.

vekan
0

ok^^ vad bra att vattenflaskorna fungerar. Men de brukar ju sysselsätta sig med att gnaga sönder allt som är möjligt :D

mlij
0

lyckas ni ha saker som inte blir nergrävda i spånet? Förvånad
*imponerad* trotts försök med höga trähyllor och grejor att ha matskålarna ovanpå det, så lyckas de gräva ner dem på mindre än en halvtimme… ^^ 
Mina gerbiler ÄLSKAR att gräva, de lyckas ibland gräva upp så det är spån nästan upp i taket, och jag har sånn ikea samla låda och de är ändå inte så låga. Absolut ingenting stannar kvar ovan spånytan, hehe.

Så jag har insett mitt nederlag och lägger maten på spånet eller i nya toarullar eller kartonger som jag lägger ner med jämna mellanrum. Och ibland så äter de från mina händer.

har kanske lite mycket spån till de små rackarna… men de älskar ju det så jag kan inte låta bli att ge dem det… ^^

vattenflaskan hänger jag som någon sa i metallpinnen som följer med flaskan.