Berätta om din bur! *artikelhjälp*
Har tänkt skriva ihop en liten artikel med för & nackdelar med olika burar.
Så jag behöver din hjälp med detta!
_BeBe_ & Tjiggit har redan bidragit med akvrium & dunabur (tack för de!)
Jag skulle även vilja ha med den där specialburen, som är både i galler & akvarium, och om någon har ett hemmabygge till sina grisar.
Det jag vill veta är följande;
- För & nackdelar med din sort av bur
- Berätta gärna lite allmänt.. tex lätt att göra ren & inreda?
Mail detta till mig + bild till emma_gillerbrant@hotmail.com så skulle jag bli jätteglad för din hjälp!
//Emma, sajtvärd
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Jag har ett akvarium med gallertak. Det har resulterat i att jag har fått hänga vattenflaskan i en ståltråd vilken gerbilerna gärna klättrar och biter på om de kommer åt. Inte bra alls :(. Men nu har jag hört att en zooaffär i min stad har fått in vattenflaskor med sugproppar så det ska jag testa! :-)

Som jag skrev…
_"_BeBe_ & Tjiggit har redan bidragit med akvrium & dunabur"
_Alltså behöver jag inte fler som skriver om dunor & akvairum 
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Det jag vill veta är följande; - För & nackdelar med din sort av bur
Vi har den mindre "gerbilburen" och jag anser att den är för liten, därför använder vi den som rastbur. De klättrar gärna omkring på de två olika planen, men tjejerna Penny och Candy vill gärna gnaga på gallret. När vi köpte buren visste jag inte att det fanns 2 storlekar, tror nog att den större är "roligare" att bo i. Det positiva är att det är en hög del "akvarie", alltså man kan ha ganska mycket spån utan att det åker över kanten.
- Berätta gärna lite allmänt.. tex lätt att göra ren & inreda?
Den är lätt att rengöra, men som jag skrev ovan den är för liten, det gör att det inte blir så bra med inredning. Man får helt enkelt inte plats med nåt speciellt mycket. Kanske en kokosnöt att bo i. I och för sig så är det bra att kunna ha sandbadet på ett hyllplan, och att man kan ha vattenflaskan på utsidan i gallret. Då slipper man spån i sanden och vatten i spånet!
Slutsats: Om du ska köpa en "gerbilakvariebur" köp den stora!
Emma, ville du veta mer fråga!

Just ja, det "braiga" med att ha vattenflaskan på utsidan är ju att den inte blir "uppgnagd"!!