Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1282 ggr
baby-lovedoll
0

Resa med gerbiler

Ska åka med jaguar och ferrari sträckan stockholm-luleå på sportlovet. Vilket är det bästa transportsättet för gerbiler? 

Jag brukar flyga, men kan lufttrycket bli för stort för dem?

Om man reser med tåg, behöver man sitta i djurkupe' med gerbisarna??

wolfgirl82
0

Ang flyg vet jag inte.

Om man åker tåg så får man sitta i djurkupen då. Det är bara att säga till ang det när man beställer bíljetter.

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

EmmaG
0

Jag kan tänka mig att det kan va lite trixit att få med dom på flyg? Pga av tetiga regler dom har etc
På tåg är det ju inget snack om saken.. Bara att boka biljett i djurvagn så

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

baby-lovedoll
0

Okej tack så mycket för svar :D Ska boka biljett om några dagar på tåg med djurtillåten plats :)

Tack än en gång

tjiggit
0

mmm de stämmer, flyg inom sverige går inte tyvärr, finns inga bolag som tillåter gnagare ombord vad jag vet… 

Bästa transportburen är en sådan i plast dom du köper i en djuraffär. Lägg ett tjockt lager med spån i botten, sen massvis av toapapper som isolering, ett litet krypin, mat och en gurkbit (eftersom de är utan vatten). Gärna någon eller några toarullar så att de har något kul att göra. 
Sätt buren i en tygpåse eller liknande, lägg handdukar runt om buren, gärna frigolit undertill för att isolera från kylan om de får stå på kalla marken, iaf någon handduk som isolering. Samt nån handduk över så att det inte drar och att de inte blir kalla. Sen är det viktigt att låta dem vara ifred under resan då det redan är tillräckligt stressigt för små gerbiler att vara ute och resa ändå..

Lycka till!

baby-lovedoll
0

#4 Okej :D Tack för alla tipsen! :) Ska ordna en transportbur så fort som möjligt.

Eazyy
0

#4: Jätte bra tips!

Lycka till!

Speedy
0

Jag ska åka v 4 till Luleå, och jag funderar också på att ta med mina gerbiler dit, och jag vet att man kan ta med dom på tåget, men att det är tydligen jätte svårt att få djurkupe där, och de är även mkt dyrare, men lycka till! :P Vi kanske ses :D hehe

baby-lovedoll
0

:) Jag bokar tåg på www.bokatag.se och den sidan är mycket bättre än sj.se! Deras resor är även billigare och det kostar inget extra att resa med upp till 2 djur :)

Speedy
0

ahha vad bra! då får man säkerrt studentrabatt också? Eller vet du de?

baby-lovedoll
0

man får ungdomsrabatt till man är 20 nånting. tror de va 26.

Asa-N
0

Inget problem alls att åka tåg med gerbiler :o) bara att stoppa dem i en lite rymligare pet-box, t.ex. en 3:a. Istället för vatten kan man lägga i en rejäl bit gurka och/eller äpple så klarar de sig :O)

baby-lovedoll
0

Okej :)

Speedy
0

Men nu har jag fått reda på attdet inte finns tågkupeer till luleå med connex :/ då får man sitta och sova, åka tåg och sitta upp i 18 timmar är inte roligt =(

baby-lovedoll
0

okje. jag åker med veolia transport. 15 timmar från stockholm :/

Angelclaw
0

Veolia och Connex är samma sak, de har bytt namn. Jag har åkt djurhytten från GBG till Älvsbyn någon gång tidigare då ingen annan plats har funnits, men som sagt, sitta och sova är inte roligast, men det går ;-)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

baby-lovedoll
0

okej. jaja…de e väl aldrig de roligaste att åka tåg :( hatar det själv :/

Angelclaw
0

tycker faktiskt om att åka tåg, gör mkt hellre det än flyger :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Eazyy
0

#17: Samma här ;) *Flygfobi*

Angelclaw
0

#18 ifs så tycker jag att det är läskigt att flyga, men tåg är mysigt :) Gillar när det liksom, klonkar :P

//Tess

Sajtvärd på Motor

baby-lovedoll
0

hehe jag är lite rastlös av mig, så jag vill att det ska gå fort :) Men jag får tänka på miljön när jag sitter på tåget å tråkar :P

Angelclaw
0

haha jo :) -ta med mp3 spelare och en bra tjock bok så brukar det funka.. Och godis..MASSOR med godis ;-)

//Tess

Sajtvärd på Motor

baby-lovedoll
0

aa ska bunkra upp med godis :P

Får väl låna bibliotekets tjockaste bok :P eller en hel hög med tunna.

Sen har jag ju msn på mobilen, så man kan ju prata med omvärlden lite iaf :P