Vad tänker dom med?!
Jag och min syster cyklar mountainbike och vi var ute och tränade i en skog som heter Högaliden som är ett friluftsområde och det finns inga hus omkring , vi åkte bil dit. När vi skulle åka hem så sa våran pappa - " Det är en mus under bilen bredvid där " och vi blev nyfikna och ville ju gärna titta på musen så vi satte oss på huk och tittade under bilen, men det var ingen mus det var en gerbil…
Vi blev helt chockade! En gerbil ute i skogen! Det var mörkt ute och hon var svår att se. Det tog oss en timme att få upp henne och hon ville inte vara kvar i handen heller så vi åkte fort hem med henne till oss.
Nu bor hon i ett akvarium här hemma hos oss och hon trivs jättebra och ska snart få en burkompis :P Vi döpte henne till Ziri <3
Tänk om vi inte hade vart där just den kvällen och hittat henne, då hade inte hon klarat sig över natten :/ Man vet aldrig men det kanske fanns en till gerbil där någonstans :( Jag förstår inte hur man kan göra så mot en liten gerbil?!? Det är hemskt att folk gör så här
och dom tror säkert att dom klarar sig där ute i skogen…
Bild på Ziri <333 Puzz på dej Gumman!

Det är alltid hemskt när tamdjur blir utsläppta - vad värre är att det är relativt vanligt! Jädra puckon…
Jag har själv tagit hand om några tamråttor som blivit utsläppta
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Nä fy vad arg jag blir, vad bra att du råkade vara på rätt plats vid rätt tid! Kolla så att den inte blivit sjuk av kylan, det snuvig, piper när den andas… för då kan den behöva veterinärvård :)

usch så hemskt, verkligen tur att du var där! Hoppas det blir bra med henne, fattar inte hur människor kan släppa ut djur sådär (speciellt när dom inte klarar kylan här i sverige)
Usch, blir så himla arg på sånna människor :/
Vad bra att du kan ta hand om den! :)
Att folk kan göra så?
Herregud!
En fin ros till dig!
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Vilken tur att just du fanns där då! Vi hittade en kanin i höstas, han bor hos oss i köket och mår bara bra nu, men tänk hur det varit om mina barn inte sett honom…
Vilken rolig bild! 
Du borde lägga den i tråden där nån sätter text på bilden!

:D