Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettmat-utfodring
Läst 607 ggr
Candela
0

Blir den här blandningen bra?

Nu har jag köpt Frebacos "Müsli Plus" som innehåller fullkornsflingor av vete, havre råg och korn, samt lite russin, kokos, majs och cornflakesflingor. Inget tillsatt socker.

Har blandat ut en smådjurs-fröblandning, som jag hade här hemma, med denna müsli. Tror ni det blir bra basmat till de kommande gerbilerna? 

Nått man borde komplettera med (utöver färsk mat och grönsaker)?

Candela
0

Nu har även hamstern fått smaka på den nya maten, den verkade gå hem Räcka ut tungan

Tina-A
0

en liten putt här!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

dreamiz
0

Jag brukar själv ha en blandning av musli (oftast osötad men ibland med frukt) och smådjursblandning. Det har mina levt bra på i flera år nu. Plus tilläggsmat då förstås.

EmmaG
0

Tänk på att kokos är väldigt fett!
Annars blir det säkert bra..bara det inte är för mkt fett & onyttigt i fröblandningen

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Candela
0

De är verkligen inga storätare, så jag är inte såå orolig för eventuellt fett ännu. Men får väl byta märke om de visar sig bli runda Flört

När vi köpte gerbilerna så fick vi även en påse mat från Pretty Pets på köpet. Nån som vet om den är bra?

LillMilla
0

Det låter gottRäcka ut tungan

EmmaG
0

Har själv inte använnt pretty pets men vet att emmajo (uppfödaren Orions) använder det i sin blandning tillsammans med annat

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

baby-lovedoll
0

De låter som en bra blandnign enligt mig, liknar lite på min :)

wolfgirl82
0

Pretty Pets är enligt vissa (bla mig själv) ett för magert foder. Speciellt för unga djur då de behöver växa. Själv använder jag Hamster De Lux blandat med mussli i min basmat.

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

Asa-N
0

Pretty Pets är ett mycket kraftigt foder och ska därför inte ges i så stora mängder. Pretty Pets används ju även till hamstrar även om nu inte mina gillar det :o)

Det är alltså inte magert.

tjiggit
0

Jag håller med wolfgirl82, Pretty pets är ett för magert foder. Samtliga vuxna gerbiler här hemma gick ner väsentligt efter att ha gått på en blandning som till stor del bestod av Pretty Pets, ungdjuren hade svårt att gå upp i vikt som de skulle. Mitt råd är alltså att ge en liten del Pretty Pets i blandningen om man vill ha det i blandningen, så gör jag här hemam nu.

Ett annat tips är att ha vetegroddar i blandningen, mycket proteiner i det!

Nicolina
0

Då måste Pretty Pets vara annourlunda för Gerbiler. Mina guldhamstrar blev efter att ha gått på en fröblandning i runt ett årnu, som till 70% bestod av Prettys Pets feta istället, långt i från magra.

tjiggit
0

Då är den nog annorlunda gerbil-blandningen (har dock för mig att de får samma blandning?), eller så reagerar de helt enkelt olika på blandningen.