Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 281 ggr
baby-lovedoll
0

Två nya små pojkar

Var i djuraffären häromdan och skulle kolla på lite grejer till gerbiler, hus m.m. Hade tänkt att köpa två tjejer från någon uppfödare, men när jag såg dom små pojkarna i sin bur var jag fast!

Hälsade lite och dom var hur trevliga som helst. Var och köpte dom idag så nu springer dom runt i sitt akvarium och busar. Lägger upp lite bilder på dom senare, till helgen eller så. 

Döpte dom till Ferrari och Jaguar :P Två häftiga bilmärken ;)

Eazyy
0

Åh vad kul! :D
Lycka till med dem ^^

baby-lovedoll
0

Tackar :)

OttoT
0

Grattis! Bilder vill vi se : )

baby-lovedoll
0

Ska låna digitalkameran idag å ha en kort fotosession, hoppas på bra bilder :)

Angelclaw
0

:) Gratulerar!  Och som redan sagts -bilder vill vi gärna se :D

Roligt val av namn på dem också ;-)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

baby-lovedoll
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

**

Här är första bilden på Jaguar. Pojkarna fick springa runt i min gamla dunabur och busa lite, spralligare än jag någonsin sett dom. Av någon anledning fastnade inte Ferrari på bild, men försöker imorgon igen :)

**

baby-lovedoll
0

Här är andra bilden på Jaguar.

Denna kommentar har tagits bort.
baby-lovedoll
0

Har kollat upp färgerna. Ferrari är en dark eyed honey vet jag i allafall.

Men Jaguar är jag lite osäker på. Han är som mörkare brun med stänk av svarta hårstrån. sen har han en svart tunn rand på åvansidan av hela svansen och svanstippen är svart. Kan ta lite bilder imorgon. Hans öron är svart/bruna och magen är vit/ljus.

OttoT
0

#9 Kan inte Jaguar vara agouti?

baby-lovedoll
0

Ja det tänkte jag på faktiskt, men är inte så bra på det där med färger :)

[Mariaxx]
0

Det är en agouti på bilderna.

Vad har du tänkt för bottenmaterial sen till dina gerbiler? En del väljer spån och en del toalätt. Spån är lättare att gräva i för gerbiler, men toalätt är allergivänligt.

Lycka till med dina nya pojkar!

tjiggit
0

Japp, Jaguar är en agouti. Söt var han! Hoppas du får en bild på Ferrari att visa upp med :)

baby-lovedoll
0

Jag har spån i mitt akvarium där de bor :)   Okej, bra då e jag säker på färgen :P

baby-lovedoll
0

Weiii :D Jaguar är nu mycket handtamare än förut. Han litar fullständigt på att man inte gör något dumt med honom. Ferrari är lite försiktigare, men inte skygg. Han vet inte om han vågar vara för länge i handen utan hoppar illa kvickt av handen om jag gör en antydan till att lyfta upp honom.

Bilder från dagens lekhalvtimme i dunaburen kommer senare idag :D Lyckades fånga ferrari på bild idag, men nog är han snabb ;)

baby-lovedoll
0

här kommer nya bilder

Jagge i matskålen, han fick en lite blöt svans som ni ser :P

baby-lovedoll
0

busar i lekdunan

baby-lovedoll
0

båda bebisarna försöker kolla hur man lättast kommer ner på golvet

Speedy
0

är inte den ena agouti och den andra är?.. tycker han ser ut att vara mkt ljusare i färgen.

baby-lovedoll
0

Ja jag tror ferrari är en DEH, men kan inte sånt så bra :( Och tyvärr fastnar han inte på så många bilder

Eazyy
0

Jätte söta! :D<3

Asa-N
0

#20 jo det är en DEH du har där och en agouti :O)

Här är Chaplin, min DEH: