Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 974 ggr
Niiniiz
2008-01-12 19:58
0

Färgen..?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

Jag ska snart köpa två gerbilder, ägaren jag ska köpa gerbilderna av skickade en bild av dom. Nu undrar jag om någon vet vad färgen och rasen heter.? Svara ändast på frågorna, vill inte höra något om kolla i de andra trådarna eller sånt.

wolfgirl82
2008-01-12 20:02
0

Flop gissar jag på är en DEH PV.

Flip syns det inte lika bra på men kanske en Polarfox

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

Niiniiz
2008-01-12 20:06
0

Okej,<3

Några fler som kanske vill gissa vad det kan va för ras..?

Speedy
2008-01-13 02:47
0

Ingen aning om vad det är för färg, men ville bara säga att de var otroligt söta!

fridelfina
2008-01-13 13:48
0

Eftersom du inte vill kolla andra trådar klipper jag in texten som finns på en artikel här som heter "Gerbil eller jird" som emma skrivit…

"Dom äkta gerbilerna heter Gerbilius på latin & dom "gerbilerna" du har hemma eller ser i djuraffärerna heter Meriones unculuatus. Dom ur Merionessläktet brukar kallas för jirdar. Jirdar finns en uppsjö av olika sorter på.
Det rätta svenska namnet på våra "gerbiler" borde vara Mongolisk jird.

Vad är skillnaden mellan dom?

Den allra största skillnaden är att jirdar har hår på svansen, vilket gerbiler inte har. Och dom allra flesta jirdar härstammar ifrån Asien medan gerbiler kommer ifrån Afrika."

Eazyy
2008-01-13 13:50
0

Vet tyvärr inte färger, men de är otrooligt söta :D<3

[Mariaxx]
2008-01-13 13:52
0

ser nästan ut som mina töser Ambra och Myrra…bara att Myrra är mörkare, dvs Nutmeg PV….

Så nog skulle jag gissa på en Polarfox och en Deh pied variegated.

tjiggit
2008-01-13 19:04
0

Det var svårt att se vad Flip var för färg på den bilden tycker jag. Men jag tycker Flop ser ut som en vittecknad Dark Eyed Honey, är dock osäker på om h*n måste vara variegated, skulle lika gärna kunna vara en pied eller pied collared tycker jag. Vittecknade Dark Eyed Honeys är väl ojämnt orange som ungar, och blir helt orange (där de inte är vittecknade) först när de blir lite större…..?