Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 387 ggr
Buffaomini
0

Utanför buren

man ska ju ha gerbilerna "ute i friheten" varje dag. har dragit lite på det eftersom jag ville att de ska först bli mer trygga med mig och min sambo (sticker ner handen och de kommer frivilligt)

men ska nu börja ta ut dem, vart ska jag ha dem. de smiter ju som bara den

hur gör ni?

EmmaG
0

Soffan, sängen, badkaret, en stor låda? Är lite olika förslag

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

[ravvie]
0

Jag delar av min hall med hjälp av kartonger så får de springa runt där bland mina skor osv. :)

OttoT
0

Mina för nöja sig med att springa på soffan och i sängen.

Eazyy
0

Jag brukar ha mina i soffan :)

wolfgirl82
0

Jag brukar ha dem i soffan, hallen, smådjurshage och med mig på databordet då de gärna klättrar upp o sätter sig på axeln.

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

baby-lovedoll
0

Jag kör med sängen åch en gammal dunabur, en låda går ju bra om man har. Soffan är alltid kul. Vid datorn är bra om man har koll på dom så dom inte gnager på någon sladd :)

tjiggit
0

Jag låter dels mina springa i en kartong full med leksaker i. Dels på soffan. Dessutom får de springa på golvet i köket eller hallen eller toan eller alla tre ställena. Men om du släpper ut dem i köket/hallen så var noga att leta efter små hål. Ofta är det små hål i under köksskåpen.

Det jag skulle gjort om jag var du och de var lite nervösa fortfarande är att antingen ha dem på toagolvet (där är oftast lite minde och sällan några små hål de kan försvinna in igenom). Eller släpp dem i badkaret eller i en kartong. Om du har dem i badkaret så kan du lägga en handduk på botten så att de inte halkar när de springer runt där. Om du släpper dem på soffan o de är lite nervösa är ja rädd att de kan få fnatt och springa väldigts snabbt utan att se sig för och hamna på golvet. Har själv varit med om det…

Lycka till och skriv gärna hur du gjorde och hur det gick :)

Embla_
0

Jag skulle börja med att ha dem på en soffa, i badkaret eller så ifrån början. sen kan man utveckla det med att släppa ut dom på golvet, antingen i ett helt rum eller att man gör någon typ av hage =)

Speedy
0

Jag brukar ta bort mitt lakan från min säng, lägga mig där och läsa eller göra korsord eller plugga, så får dom springa omkring på sängen, bli van vid ens lukt osv.