Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 273 ggr
fridelfina
0

Dominansbeteende?

Sonens gerbilkille Marshmallow (7 mån) brukar nu för tiden rida på sin lillebror Popcorn (också 7 mån) titt som tätt och då har jag väl tänkt att det har med rangordning att göra. Men nu har han börjat göra lika på Dixie (2,5 år), enligt sonen. Är det vanligt, eller?

Sonen säger att Popcorn brukar pipa jättemycket när Marshmallow håller på och han brukar hålla på och jaga Popcorn rätt länge. Brukar de göra så här och hur länge gör de det? Ska man behöva sära på dem? Eller kan han ha fått nån hjärnskada när han blev klämd förut?

Sonen brukar säga att vi måste skaffa en flicka till Marshmallow eftersom han inte slutar! Kyss

[Matilda92]
0

Det låter som om Marschmallow försöker ta över rangen i flocken, eftersom han gör det på Dixie också, så håll lite extra koll bara eftersom han gör det på Dixie som är "ledaren" så att det inte blir slagsmål. Men oftast brukar den äldre(Dixie) säga ifrån att det är han bestämmer;)

Eazyy
0

Säger samma som Matilda :)

fridelfina
0

Mm, det var väl det jag misstänkte. Brukar det bli katastrof, eller klarar de av det på ett juste sätt? Jag menar, är det vanligt att det blir allvarligt?

[Matilda92]
0

#3 Jag har inte haft hanar(behåller min första hane från kulen jag har nu), men det brukar gå bra, vad jag vet i alla fall:) För det är rätt så vanligt att ha 3 hanar ihop. Det brukar vara under en period dom håller på sådär, sedan när Dixie "sagt till" några gånger brukar dom sluta:)

baby-lovedoll
0

mm det kan väl vara lite livligt i bbörjan men vad jag vet så löser det sig oftast. Om du däremot märker att det inte funkar och dom gör illa varandra måste man nog ta isär dem :(  Hoppas det går bra