Naturlig bur?
Jag vill gärna att mina gerbiler ska få leva ett så naturligt liv som möjligt och tänker då om det finns nån möjlighet att utföra det?
Är kokosjord ett alternativ som bottenströ eller kommer det börja mögla. Kommer det gå att bygga gångar i? Eller dammar det för mycket?
Jag hade uppskattar svar då jag vill att mina två underbara tjejer ska leva ett berikande och hälsosamt liv.
Just nu bor dom i en ikea detolf med papperströ och all deras inredning är i trä. Just för att jag vill försöka få de naturligt, men jag vill fortfarande utvecklas och bli mer kunnig.
(Just de bilder som jag visar upp nu är från en hamster bur, men jag tänker mig något liknade)
Jag tror inte att kokosjord är det bästa alternativet som bottenmaterial. Jag hade kokosjord i en enskild skål, och redan då märkte jag att det var svårt att hålla den parfekt fuktighet. Det jag hade började mögla längst kanten av akvariet där gerbilerna inte grävde. Du skulle som sagt kunna ha en liten skål eller liknande med olika material och även som på bilderna ha olika fröer och mossor.