Gerbiler iFokus

Gerbiler

Läst 51 ggr
12Tassar
0

Gerbiler som blivit tröttare

Hej! Jag har två gerbil honor som är runt 10 månader. Jag har märkt att de är lite tröttare på sistone. De ligger och sover hela dagen och om jag ser dem är det för att de ska dricka vatten. Jag städade även deras bur för inte så länge sedan och tryckte då ned spånet så att gångarna skulle hålla bättre. Nu en vecka senare är spånet fortfarande "orört" och om jag lägger in en kartong bit tar det lång tid innan de biter sönder den.

Suddgummit
1

#0: Det är väldigt svårt att säga vad som gör dem trötta utan att se, eller känna, dem. Gerbiler kan, likt människor, vara tröttare i perioder och piggare i andra. Men om de inte syns till alls och sover hela tiden i en veckas tid verkar det nog inte helt normalt.
Hur har det gått med allting annat? Mår de bra i övrigt? De är inte sjuka? Den ena har väl nyligen haft en skada, har den läkt? Bråkar de? Eller har de varit i split cage en tid?
Om jag vore du skulle jag se till att ta fram dem, undersöka dem, försäkra mig om att de mår bra och är friska/utan skador och låta dem komma ut och leka/aktivera sig.

• Redigerat 2024-03-02 13:13 av Suddgummit