Ok att ha?!
Här används kokosfiber som bomaterial.
Chinchilla, Dvärghamster, Gerbil, Hamster, Kanariefågel, Mus, Nymfparakit, Papegoja, Parakit, Råtta, Undulat
https://www.djurmaxi.se/fagel/djurhalsa-skotsel/trixie-bomaterial-kokos-30g-31790.html
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#0: vad är det du tänkt ha det till? När jag läser om det står det att det är till för att öka fuktigheten i terrarier, men ska du bara ha lite grann någonstans som omväxling så skulle jag gissa på att det inte är farligt. Risk för lite smutsiga gerbiler möjligtvis. 😄
#2: På vilket sätt skulle gerbiler bli smutsiga av kokosfiber?
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#3: ah, det kanske var jag som läste lite slarvigt? 🤔 Jag trodde att den soilen var mer "jordig" i konsistensen än kokosfiber, har läst att de kan bli lite smutsiga om man ger dem jord. Men, huvudsaken är ju att det är roligt för dem! Mina blir rätt smutsiga när de äter blåbär också, men är förvånansvärt duktiga på att torka av sig! 😄
#4: Meddela gärna hur det funkar om du testar soilen! Jag håller på att bygga nytt till mina, så jag har också funderingar på att testa lite andra bottenmaterial som variation på vissa ytor! 😊
Det fugerade jättebra. Dock måste man vara försiktig så att det inte möglar eftersom att det är lite fuktigt.