Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etiketterhälsa-sjukdomarsjukdomar-skador
Läst 97 ggr
Pixi♡
0

Min gerbil kan inte öppna ögonen!

Hej!
Min gerbil kan inte öppna ögonen!
Min gerbil är en 2.5 år gammal hona. Hennes ögon är igen klibbade.
Det började för ett tag sedan men då var det bara ena ögat. På det ögat ser det ut som det "sömn" vi får i ögonen, men problemet är att det gör att hon inte han öppna ögat.
Idag såg vi att hennes andra öga också var stängt. På detta öga är det inte som på det andra utan "gegget" är rött och inte hårt som på andra sidan.
Jag och min syster läste att man kunde ta en ljummen topps och dra försiktigt över ögat. Så vi gjorde det så att hon skulle se litegrann. Det fungerade inge så bra men efter ett tag fik vi bort lite av det röda.
Hon har varit väldigt oaktiv och har bara legat stilla. När vi tog ut henne där hon brukar vara. Hon gungade typ fram och tillbaka och man såg hur typ hjärtat slog.

Snälla hjälp!

Cireea
7

Åk in till veterinär.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

[Lilium]
1

#0: åk in till vetrinär omgående.

91Marran
1

Vad har veterinären sagt?

Mvh
Mig

aliis
2

Åk till veterinär om ni inte redan gjort det. Jag hade en gerbil med liknande problem som vi tog till veterinären som sa att han troligen inte skulle bli bättre på grund av att ögat var infekterat men att vi kunde testa med ögondroppar. Det såg då lite bättre ut ett tag men sedan kliade han sig i ögonen vilket ledde till att han blev blind och behövde avlivas 1 vecka senare för att han hade så ont och inte ville äta. Om vi hade börjat med ögondropparna tidigare fanns det säkert en sannolikhet att han kunde ha blivit bättre ):