Helt otroligt. & Tack :D
Igår, när jag skulle kolla om Svea gick ihop med Amadeus, de verkligen nästan älskade varann, de var som om de alltid varit kompisar me varandra. Väldigt glad blev jag igår när de gick ihop. Så nu slipper Maria para ihop Svea med en av hennes bebisar, måste tacka ändå för att du ville hjälpa mig. Jättesnällt faktiskt.
Amadeus och Svea på bilden ^^ <3
Hej!
Jättekul att det verkar fungera med dessa två, får du kanske snart bebbar med?
Jag hoppas det. Om det kommer några så flyttar Amadeus tillbaka till sin pappa o bror (jag har dom här hemma ^^) och jag behåller en utav Sveas döttrar och så får Svea sällskap av denna lille. ^^

Roligt att det går så bra! Vad söta de var ihop på bilden, har de samma färg?
Oj vad lika de är varandra. :)
Ja, de är jättelika. Men man kan se skillnad på färgen, Svea är lite mörkare än vad Amadeus är.

#2, om du får ungar och inte vill ha fler ungar får du sätta Amadeus med en unge från kullen eller köpa en unge (en hane) från någon annan. Du kommer inte kunna sätta ihop honom med sina gamla burkompisar igen. Om en hane fått para sig kan han morska upp sig mot sina forna vänner. Dessutom har gerbiler väldigt kort minne, de kommer inte ihåg en kompis de varit ifrån 1-2 mån alltså. Om du inte har väldigt tur vill säga….
#6, om det absolut inte går sätta ihop Amadeus med de andra igen så får jag ta en unge från kullen och sätta ihop dom. Men jag hoppas på att de fortfarande ska gå bra ihop (Amadeus, Humle och Atlas)
#8, hur menar du?
Tror hon menar att man lånar din amadeus som burkompis till en ensam gerbil?
Men det blir ju hemskt stressigt för gerbilen om man ska låta han lånas in tillfälligt…..Bästa är ju att ge honom en kompis han får stanna hos livet ut.

…sen är det ju inte helt lätt eller ens säkert att det fungerar att få ihop två könsmogna gerbiler av samma kön….
Vad roligt! :D