Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 84 ggr
[Lilium]
0

Ev gerbil i framtiden

Hej! jag har inte haft gerbil på ett tag nu (2år). Jag skulle gärna vilja ha i framtiden Jag har lite funderingar, jag vill läsa på ordenkligt igen innan jag skaffar de + att jag har djur så det räcker för tillfället).

Här har vi funderingar :) :

Hur ofta ska man ge grönsaker?

finns det någon uppföarkarta? (ja, jag köpte från djurbutik och vill inte göra om det.)

Hur många ska man ha i en grupp?, jag hade 2 bröder. Finns det några rekomendationer?

Cireea
2

En uppfödarkarta finns, samma som för hamster. Dom gröna är gerbiluppfödare:

https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=1QJ8fwhrqBqf4mF1d6NSoeQxrLSjQkQqa

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Karta över uppfödare av både gerbil och hamster. Nålarna på kartan är inte satta exakt på uppfödarens adress, utan bara i den stad de föder upp. Vill man ha mer information får man ta kontakt med respektive uppfödare. I menyn till vänster kan ni själv välja att bocka i eller ur de olika arterna för en lättare översikt.
[Lilium]
0

#1: Tack :)

aliis
1

Du kan ge färskfoder några gånger i veckan (ca 2-3).

När det gäller grupper så beror det lite på kön vad jag vet, jag har läst att honor helst inte ska vara fler än två på grund av att det lättare leder till bråk om de är fler. Hanar brukar fungera i större grupper, jag har själv haft en grupp med tre i en samla 130 l (nu i efterhand tycker jag dock det är lite för litet för tre st). Tänk bara på att om du vill ha tre st, att de är från samma kull eller alternativt en vuxen och två bebisar från samma kull så att du inte ändrar en redan etablerad grupp.

[Lilium]
0

#3: okej tack 😁