Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 70 ggr
Wony
0

Pinnar av syrén

Jag läste att syren är säkert att ge till gerbiler, och eftersom vi har en rätt rejäl syrénhäck så blir det en hel del kvistar och grenar i olika storlekar. Men behöver de ligga och torka innan man kan ge dem, eller är det ok "färskt"?

Jag läste också att man kan lägga dem i ugnen på låg värme ett tag för att ta död på eventuella insekter osv?

Haren9
0

Vad jag vet så ska man antingen lägga pinnar som man tar utifrån i ugnen, i frysen eller koka dem. Själv så brukar jag oftast koka dem och sen lägga de i frysen. Men du borde nog läsa lite själv om att ta in saker utifrån till gerbilerna.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Life is not easy, who said it was?

Wony
0

#1: Jag läser på olika sidor för att ta reda på vad som är säkert och inte, men hittills har jag inte hittat huruvida det är säkert att ge färskt, dvs nyklippt från busken, eller om man ska vänta och låta det torka. Därav att jag frågar här.
Själva växten är säker har jag förstått, med det står liksom inte mer specifikt.