Kan ni ge mig några tips?
Hej! Jag undrar om ni kan ge mig några tips på hur man får upp gerbiler i vikt? Jag ger papegojblandning och vetegroddar ibland till maten för att jag har hört att det brukar funka, men finns det något mer att pröva?
Tacksam för svar :P

*putt*

Hur gamla är dom & hur mycket väger dom?
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Vad får de för mat i nuläget?
Låt det stå en skål med vetegroddar i buren hela tiden. Som du fyller på varje dag, sen kan du ge dem mandelflarn som godis, det är bra fetter. Dessutom kan du lägga i lite pumpafrön i maten om de är extra små.

#2 Det är två av mina honor, en är ganska exakt 1 år och väger ca 60 gram.. Den andra är 1½ och väger ungefär lika mycket. Dom är väldiigt smala, och jag vet om det och försöker verkligen få upp dom i vikt :/ Dom äter bra men får aldrig upp något hull.
(Jag har ingen bra våg så jag vet absolut inte ifall vikten stämmer.)
Jag tog en bild också…

#3 Jag ger dom vanlig gerbilblandning från djuraffär och lägger ofta i lite torkade grejer som müsli, vetegroddar och självklart färska grönsaker då och då.
Vad är mandelflarn?
Mandelflarn hittar du bland bakartiklarna i butiken. Har själv en hona som är hopplöst liten (58g sist jag vägde henne). Där har hittils varken mandel, vetegroddar lr nått funkat men hon verkar må bra iaf.
- Ida
Omplaceringsdjur - Ja Tack!

#6 det är samma för mig, hon äter o äter men blir inte tjockare :/
Hade mandelflarn hemma i skåpet ;P Tack för tipset!=)

Har du testat att avmaska dem?
Lycka till med att få upp dem i vikt!

Jaa, jag har tänkt att det kanske kan vara det att jag inte gjort det, men jag vet inte, ska jag göra det?

Mina gerbiler brukar sno mina chips, och eftersom min ena gerbil är väldigt fet nu, så antar jag att det får dom att gå upp i vikt.. just nu får dom sallad 3 ggr i veckan och resten av dagarna sockerfritt cornflakes och vanligt foder.