Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 406 ggr
Eriiica
0

Kan ni ge mig några tips?

Hej! Jag undrar om ni kan ge mig några tips på hur man får upp gerbiler i vikt? Jag ger papegojblandning och vetegroddar ibland till maten för att jag har hört att det brukar funka, men finns det något mer att pröva?

Tacksam för svar :P

Eriiica
0

*putt*

EmmaG
0

Hur gamla är dom & hur mycket väger dom?

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

tjiggit
0

Vad får de för mat i nuläget?
Låt det stå en skål med vetegroddar i buren hela tiden. Som du fyller på varje dag, sen kan du ge dem mandelflarn som godis, det är bra fetter. Dessutom kan du lägga i lite pumpafrön i maten om de är extra små.

Eriiica
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 Det är två av mina honor, en är ganska exakt 1 år och väger ca 60 gram.. Den andra är 1½ och väger ungefär lika mycket. Dom är väldiigt smala, och jag vet om det och försöker verkligen få upp dom i vikt :/ Dom äter bra men får aldrig upp något hull.

(Jag har ingen bra våg så jag vet absolut inte ifall vikten stämmer.)

Jag tog en bild också…

Eriiica
0

#3 Jag ger dom vanlig gerbilblandning från djuraffär och lägger ofta i lite torkade grejer som müsli, vetegroddar och självklart färska grönsaker då och då.

Vad är mandelflarn?

wolfgirl82
0

Mandelflarn hittar du bland bakartiklarna i butiken. Har själv en hona som är hopplöst liten (58g sist jag vägde henne). Där har hittils varken mandel, vetegroddar lr nått funkat men hon verkar må bra iaf.

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

Eriiica
0

#6 det är samma för mig, hon äter o äter men blir inte tjockare :/

Hade mandelflarn hemma i skåpet ;P Tack för tipset!=)

tjiggit
0

Har du testat att avmaska dem?

Lycka till med att få upp dem i vikt!

Eriiica
0

Jaa, jag har tänkt att det kanske kan vara det att jag inte gjort det, men jag vet inte, ska jag göra det?

Speedy
0

Mina gerbiler brukar sno mina chips, och eftersom min ena gerbil är väldigt fet nu, så antar jag att det får dom att gå upp i vikt.. just nu får dom sallad 3 ggr i veckan och resten av dagarna sockerfritt cornflakes och vanligt foder.