Säljer gerbiler
Hej! Har två honor 2-3 år gamla, båda med stamtavla. En svart och en svart vit spräcklig. De är inte släkt. Den svarta har haft 1-2 kullar tidigare men båda är för gamla för att få fler ungar tycker jag iallafall. Behöver sälja dessa pga att jag inte har tid längre tyvärr.. skriv gärna om ni är intresserade. Dom går ihop och trivs super bra, skulle säkert funka ihop med fler honor de är extremt snälla!
Finns i Uddevalla
Jag kan tyvärr inte erbjuda dem något hem, men vill iallafall säga att ja de är för gamla för att få fler ungar. Däremot kan man inte sätta ihop dem med andra, de kommer slåss på liv och död med nya individer då dessa blir inkräktare, och kan även börja slåss med varandra 😕 såklart kan man sätta ihop exempelvis 1 vuxen + 1 vuxen, men inte ett par/en grupp med en ensam eller ett annat par/grupp 😅
Jag kan rekommendera också att testa lägga ut dem på Facebook i grupperna Gerbilforum och Gerbiler/ökenråtta. Samt Blocket, oavsett vilket måste man vara väldigt petig såklart med det nya hemmet.
#1: dessa två har haft massor av olika kamrater och verkar inte funka som vanliga gerbiler, haft många gerbiler länge och vet hur dom fungerar.
Har lagt ut i lite grupper men inget napp än
#2: jag menar att du inte kan sätta dessa två, som ett etablerat par, tillsammans, med några andra.
Såklart kan de få vars en ny vän, om man särar på dem så att de inte är ett etablerat par.
Par/grupper + par/grupper eller en ensam kan man inte sätta ihop med varandra. Finns folk som har försökt men det slutar antingen med bråk på liv och död under försöket eller så fungerar det någon dag/vecka/månad och sedan ryker de ihop på liv och död.
#3: som ja skrev så har de haft andra kamrater också och de har funkat hur fint som helst. De har flyttat in 3 stycken andra gerbiler till dom två (inte alla på en gång utan under en tid) under tiden jag haft dom och de verkar gilla sällskap. Som ja också skrev så är de inte som vanliga gerbiler ja haft tidigare och har gått ihop med flera honor utan problem.
Är det parning när gerbiler kollar under varandras rumpor?