Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettermatlådanbur
Läst 194 ggr
Haren9
0

Hur mycket mat?

Hej!

Jag har två gerbiler och har sen jag skaffade de gett de två matskedar mat per dag(en matsked/gerbil om dagen).
Men jag har märkt att de inte äter upp all maten, så igår gav jag de bara en matsked och idag gav jag de två igen.

Jag sprider ut maten i buren så det är svårt att se exakt hur mycket de äter, tycker ni att jag borde köra på matskål ett tag tills jag vet hur mycket de äter? Jag har hört någon gång att det är större chans att de bråkar om maten om den är på samma ställe, men jag kanske kan ha två matskålen?

Jag ger de mest Gerbil Nature men blandar i lite Mouse Nature och Complete Hamster & Gerbil (”Någon” råkade köpa fel sorts foder). Och sen tar jag även ut solrosfröna.

Jag vet att de båda äter av maten så det har inget med det att göra.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Life is not easy, who said it was?

91Marran
0

Om du blandar olika foder så ändras värderna. Har du koll på hur mycket, fett, kolhydrater, protein och fibrer det blir i slutändan?

Mvh
Mig

Haren9
0

Oj, det har jag inte ens tänkt på. Men jag ska försöka blanda ut det andra fodret (märkte förresten att musfodret inte var med i blandningen).

Får väl komma på något annat attraktiv ha den andra maten till

Tack för svaret! :)

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Life is not easy, who said it was?

Wille21
0

Jag brukar göra att dem får mat i en matskål och så när de har ätit upp får dem ny mat. Brukat också sprida runt lite torkad mjölmask i buren varje morgon vilken de älskar och det är väldigt nyttig för de (ta inte för mycket bara, jag brukar ta en matsked och sprida ut).