Julpynt och Julklappar
Nu är det nu snart jul och då är det ju trevligt om även gerbilerna får känna av detta, så jag startar en tråd där alla kan skriva in julklappstips och hur de ska pynta hos gerbilerna!
Mina pojkar ska få en popcorngirlang tängande från taket och som julklapp ska de få något från djuraffären :D Plus lite hö så att det ska lukta gott.
Ska ge gerbilerna gröt (utan salt) och något mer gott ;)
Ska även julpynta imorgon :D
Ska se om jag kan hitta något att ge i julklapp med, lite svårt när man har så många gerbiler som vi har xD (uppfödare xD)

Haha det går alltid att lösa på mitt favoritsätt: Göra egna små kreationer av kartonger och ge till dem, djuraffärssaker är lite lyx tycker jag :p
Jag köpte julkort idag att sätta på alla burarna. Så det står "God Jul och Gott Nytt År önskar" och så namnen på gerbilerna som bor där. :) Sen går mitt julpynt mest i lila i år, lila julgranskulor och lila ljus m.m.

ok jag gjorde ett tvåvåningshus och en pall fast med avkortade ben att ha mat och så på, till mina gerbiler i träslöjden, i tidig julklapp :D

Glömde jag nämna att bilder på alla fina saker är uppskattade :D

Jag brukar ibland köpa något gott eller så tar jag hö och nån god torkad frukt som jag lindar in i toapapper o hänger i taket!:P Det tycker dom är jättekul!^^

Aha, jag visste väl att det fanns en sån här tråd! Va påväg att starta en ny men fann denna..
Jag köper vanligtvis inte klappar till djuren, det är dyrt nog ändå när man inte har några pengar =)
Men lite julmat ska dom väl få smaka på iaf, iaf råttorna =)
Men igår va jag på Djurmagazinet och då köpte jag en förtidig julklapp till hamstern =)
Märket har så himla mkt skoj i sin träserie! Men det fick bli detta hus med tunnlar =)

// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Jag har gett dom julkort, visserligen var dom uppgnagda på ett par sekunder med ändå. Ska väl ge dom någon form av julklapp också antar jag, köpte julklappar till dom i helgen i form av nytt hus och lite roliga andra leksaker man kan gräva ner i spånet, men dom har jag redan gett dom.. får se. dom ska absolut få smaka julmat i alla fall.
Jag ska nog köpa nått från djuraffären.. Sen så ska jag väll pyssla och göra nått i karton till dom ..

Gör små knyten av säckväv och lägg mat i och knyt ihop. Det blir som julklappar åt dem och de får jobba lite för att få upp säckväven också. :-)
#12 Bra tips! Ska testa*
Ska ge mina gröt, precis som Eazyy. :)
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se