Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1008 ggr
EmmaG
0

Vad gör ni med de döda?

Alltid intressant att höra tycker jag för folk resoenrar & gör så olika med våra döda vänners kroppar..
Hur gör du?

Jag har 2 råttor & 1 gerbil i frysen här hemma just nu.. Det va ju meningen att dom skulle begravas innan vintern kom..Men det blev aldrig av så nu får det vänta ända tills våren :-S
Många av mina barndomsdjur ligger begravda hemma hos min moster, men dessa 3 kanske blir hemma hos pappa.

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

PunkFisk
0

Hehe, i frysen?

Jag begraver mina husdjur direkt på bakgården. Där ligger nu 2 underlater, två gerbiler och typ 5 guldfiskar!

EmmaG
0

Jo, bor ju hyreslägenhet mitt i stan, kan ju inte gärna gå ut & gräva ner dom mitt på den gemensamma gården :-P
Så dom ligger i frysen tills tillfälle ges…Men nu är det vinter & tjäle i marken så där lär dom nog få ligga några månader.
(Vi har dessutom en pytteliten frys så djuren tar upp jättemkt plats nu som vi egent. skulle behöva ^^)

// Emma, aka Althea

wolfgirl82
0

Jag har begravt mina gerbiler hemma hos min faster i skogen. Då där ligger både Elvis och Bill nu. Kommer fortsätta att begrava mina djur där tills den dagen jag själv bor i ett hus och kan ha dem på tomten.

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

Eriiica
0

Jag brukar också begrava mina djur i våran rabatt hemma. Fast en gång så dog min gerbil på vintern och jorden var jättehård, men då tog jag vattenkokaren och hällde varmt vatten i jorden så jag kunde gräva ;)

Eazyy
0

I rabatten i förra huset.

Clariiz
0

Har begravit dem på tomen^^ Aska jorde vi ju såklart först utav våran hund :'(.. De andra var smådjur och begravdes direkt..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Katter3
0

Pappa grävde gropar och jag fick lägga ner kropparna. Nu i efterhand tänker jag ofta så här: De ligger och fryser där nere, varför begravde jag inte dem i kistor?

Saknar dem.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Nadja_Filur
0

När vi hade begravde vi dom i en STOR rabatt på balkongen.

Jag har ingen just nu men det kanske blir! :D

RIP

Bisoore och Lilly <3 ingen slår dessa gerbiler! Gråter

Nadja_Filur
0

Hamstrarna har vi begravt i stugan…

Angelclaw
0

Har begravt alla husdjur i mor och fars vackra trädgård i en liten lund/glänta med träd runtom. De har fått en fin minnes-sten i marmor, blästrad med en sol och "vila i frid" på!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

EmmaG
0

#10 Låter ju jättelyxigt med de där stenarna!

// Emma, aka Althea

Katter3
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är förresten en bild på gravstenarna. Jag ska köpa en lykta och en julkrans.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Morrhoppan
0

Haha frysen, det har man hört talas om innan! En killkompis till mig var tidigare ihop med en tjej. Hon la en död hundvalp i frysen (dödfödd) sen träffade han en ny tjej och gissa om hon fick panik när hon efter ett par månader hittade hunden i frysen!

Tyckte väl att det var lite äckligt, men vad gör man när det är hårt i marken!?

EmmaG
0

#13 Ja, kan man inte begrava dom direkt är ju frysen ett måste!

Men jag förstår om den nya tjejen blev skraj med en död valp i frysen! *asg*

// Emma, aka Althea

Speedy
0

Våran katt blev påkörd förra vintern, och vi ville begrava honom.. och jaa, eftersom det var vinter så fick vi vänta och då la vi honom i en frysbox som vi vanligtvis har bär i, vi har tre frysboxar så de gjorde inte så mkt. Sedan begravde vi honom under hans favoritträd som han brukade klättra i.

Tina-A
0

#12: Vilka supersnygga!

#13: Jag hade blivit väldigt chockad :P "Shit, han äter hundvalpar?!" :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

emmsaaan
0

Begraver dom i ett hörn på gården. Vi hade en kanin i frysen, det var fruktansvärt att se sin bästa vän bli inlagd i en påse & sen lägga in henne i frysen… Grät varje gång jag gick förbi.

emmsaaan
0

#13 Jag vet att du inte menar ngt illa, men jag tkr inte att det är ngt att "haha:a" åt. ;(

Katter3
0

#12 Tack, skrev med färg och lackade. Ska hjälpa en kompis att göra en till hennes lille hund, som blev påkörd för ett tag sedan.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Morrhoppan
0

#18 Nej jag menade absolut inget illa. Vad jag menade med "haha" var när min kompis berättade detta för mig, då kunde man inte låta bli att skratta en aning, det gjorde de själva också. Att lägga djur i frysen är ju ett måste, om man inte kan begrava dem på nåt sätt, och förstår fullständigt att det måste kännas hemskt att behöva göra det.