Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 812 ggr
Buffaomini
0

Ovanpå akvariumet

Vad ska man ha för "lock" ovanpå ett akvarium?

Angelclaw
0

Jag har plexiglas som det är borrat massor med hål i för att det ska komma in ordentligt med luft, sedan har jag lagt "tyngder" i hörnen så att de inte hoppar upp locket :) De är ju duktiga på sånt Räcka ut tungan

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

smurfan-13
0

Nu har jag inget akvarium just nu, men det ska komma upp när jag flyttar till större lägenhet. Det har ett nät som min morfar fixade. Tyvärr har det slagit sig lite nu och då jag har katter numera ska jag fixa ett annat nät som ligger bättre och säkrare på. Vill ju inte riskera att kissarna kommer in i akvariet

fridelfina
0

Vi har köpt "grillgaller" på biltema. Sen lägger vi lite saker på som matburken, nåt tungt och stort så att gallret ligger kvar om nån skulle hoppa upp, eller klämma sig emellan.

Alltså ett sånt galler som sitter fram i grillen på en bil! Inte ett som man grillar korv på..Flört

tjiggit
0

Jag har byggt en träram och satt på liknande minknät på (fast med mindre maskor). Det funkar perfekt som lock!

Evvelina95
0

#3 Kan du skicka en bild på din bur ?

Jag har en glas skiva med hål i kanterna. Men dom hoppar upp så lätt. Så jag funderar på vad jag kan sätta istället.

PunkFisk
0

Jag har byggt en stabil träram med galler ovanpå, sen är halva ramen en lucka så man enkelt ska kunna fixa i buren utan att behöva dona och lyfta bort hela ramen.

Theo
0

Vi har hönsnät på vårat. Ovanpå lägger vi en pärm så att det håller sig nere.

Eazyy
0

Vi har hemmabyggda lock, vet inte hur jag ska förklara hur de ser ut bara xD

Evvelina95
0

okey , mamma sa att jag kunde säta mat burken och en annan burk lite på hålen .. INTE helt, dom får luft. Så jag har satt spån så nu kan du gräva. Dom blev jätte glada och gräver för fullt. Jag ska försöka fixa nått som är lättare att ha ovanpå.

#6 det var ju jätte smart , ska fråga pappa om vi kan bygga ungefär en sån .. Har du nån bild så man kan få se hur det ser ut ?

fridelfina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bild på locket…

Ursäkta den dåliga skärpan. Säg till om du vill att jag tar en bättre bild om du ville se hur det ser ut med själva akvariet.

Vi hade först som du, glaslocket på men det blev så dålig luft ändå, trots hålen, i akvariet och det luktade illa rätt snabbt.

Evvelina95
0

#10 okey, Jo jag har märkt att det luktar illa rätt snabbt. Jag letar och letar efter nått "lock" att sätta på . Hur mycket kostade "grillgallret" ?

Kan du skicka en bild så man ser hela akvariumet ?  Vore jätte snällt :)

fridelfina
0

Ok, här kommer en sidobild…

(Ja, de har rätt mycket att gräva i, jag vet. Men vi proppar kartonger i stora lass här i då damerna annars gnager på vattenflaskan.)

fridelfina
0

Här en lite uppefrån bild igen, den första jag visade var från grabbarnas bostad. De har ett svart galler och tjejerna har ett silverfärgat galler.

Tyvärr tror jag de kostade typ 175 kr styck, eller så. Det var maken som köpte dem. De är en lite längre och bredare egentligen, men vi har kapat bort på både bredd och längd.

Vi köpte en rulle med plastat stålnät, men det luktade så mycket "bensin" att jag inte ville använda det åt gerbisarna.

Morrhoppan
0

Jag har också gjort en träram med hönsnät. Hönsnät kostar inte många kr/meter och virke kunde min kille ta hem ifrån jobbet. Jättebra! Förut hade jag en spånskiva med borrade hål i, men den var tung och de kom åt att gnaga på det.

Speedy
0

jag har tre glasskivor som jag bara lägger över, det blir lite plats över så de kommer in luft.