Avundsjuka gerbiler?
Hej!
Jag har två tre stycken gerbilpar, fyra honor och två hanar. Alla mina gerbiler är otroligt tama, så tama att dom nästan blir avundsjuka för att jag är med dom andra råttorna.
Mina två äldsta honor som jag har haft i ca 1 och ett halvt år blir lätt avundsjuka. Dom kan inte sitta still överhuvudtaget. Dom ska ner på golvet och leka. När dom jag har lekt med dom och jag går över till mina andra gerbiler så ser jag dom äldsta bli sura och ska börja “störa“ mig. Dom gnager på gallret, slåss, piper och bara sitter och tittar på mig.
Det har gått så långt att jag nästan inte ens kan titta på dom andra nu. Hur ska jag göra?
På natten är mina äldsta också helt hyperaktiva så jag får rasta dom på nätterna så att dom inte ska störa mig. Dom har kartong i buren hela tiden, toappapper och tidningspapper. Det är bara som att dom vill ha min uppmärksamhet. Dom bor i rummet intill mig så jag kan höra om dom ganger på gallret och så.
Kan gerbiler vara avundsjuka, och hur lugnar man ner gerbilerna så man får sova?