Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 475 ggr
Pandi00
2

Räddade gerbiler (via blocket)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Först lite background story. Jag hade planerat att köpa gerbiler från en uppfödare om någon månad (väntade på att de skulle födas och bli flyttklara). Men förra veckan såg jag denna annonsen och jag kunde inte med gott samvete köpa från uppfödare när dess verkade behöva ett kunnigt hem. Så i fredags hämtade jag hem dem. När vi kom hem så kollade jag självklart könen, och ja, det är en hane och en hona. Vad förra ägaren berättade är hanen drygt 6 månader och honan runt 6 månader. Ägaren hade haft 3 hanar och ville ha ungar, så hen skaffade en hona för att sätta ena hanen med. De har bott ihop i ca 3 veckor, så hon kan föda vilken sekund som helst.

De är separerade på och vi har stenkoll på honan ifall något skulle gå fel med födseln. Jag har inte försökt hantera honan då jag inte vill stressa henne om hon nu verkligen är dräktig. Men hanen är väldigt social och härlig. Oavsett vad som händer så kommer jag se till att båda får kompisar att bo med, antingen hos mig eller hitta någon som söker en ensam hona eller hane. Men jag kommer inte omplacera någon av dem förrän jag vet vad som händer med honan. Om hon får ungar så hoppas jag på minst 1 hane och 1 hona så de får kompisar. Men vi får se vad som händer❤️

Här kommer jag uppdatera hur det går med dem😊 Men kan säga redan nu att jag har kontakt med en uppfödare som kan hjälpa mig, samt att ja har tidigare erfarenhet kring hamsterungar och råttungar, så är inte helt grön när det kommer till gnagar-ungar❤️

Pandi00
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Här är bilder på dem när de kommit hem till mig

Pandi00
1

Tror jag glömde skriva deras namn. Iaf, temat är typ efterrätter
Honan heter Hallongrottan och hanen heter Herr Brownie. Hallongrottans mage har börjat visa bebisbulor. Så skulle tro att det är ungar påväg vilken dag som helst, magen växer för varje dag som går. Hoppas bara det går bra för henne😬

Pandi00
1

Babyboom! Inatt födde Hallongrottan. Jag vet inte hur många det är, men hon mår bra och jag hör pip i buren.

91Marran
0

Härligt att det går så bra för dem. De kom till rätt ställe. Vilka bra namn!

Mvh
Mig

Pandi00
0

#4: Tack så mycket :)

Pandi00
1

Det är 3 ungar i buren, mjölkband syns och Hallongrottan verkar ta hand om dem alldeles utmärkt. Finns fortfarande risk att alla inte överlever, men hoppas på det bästa. Längtar tills om 2 veckor när man kan pusta ut lite mer

Pandi00
1

Ungarna börjar gå runt nu. Det var inte 3 ungar i buren… Det var 5😂 Vet fortfarande inte om jag behåller alla eller vad jag ska göra😅

91Marran
0

Roligt att höra att det går bra!

Mvh
Mig

Pandi00
3
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Babies😍😭

12Tassar
0

sötisar!