Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etiketter: allmänt-om-gerbilerKöp/Sälj/Omplacera
Läst 340 ggr
annanpanna
1

Ensam gerbil hona söker vän

Söker akut en vän till vår gerbil Smultron som är 2 år gammal. Hennes syster dock förra veckan och nu är hon mycket ledsen. Vill inte komma ut ur sitt hus. Gräver inte, knaprar inte på kartong som hon brukar. Min barn är så bedrövade och ledsna och vill inget hellre än att Smultron ska bli bra.

Har inte så stor erfarenhet av Gerbiler generellt vad gäller depression. Kan de dö av detta? Vad kan jag göra? Jag är öppen för förslag. Vi kan även tänka oss ge bort henne till annat boende om det skulle vara ett alternativ. Allt för att hon ska må bra.

annanpanna
0

Hennes syster dog ska det stå. Det är därför Smultron är ledsen…

evilelli
0

Har du löst situationen ännu? Annars var i Sverige finns du?
Har en gerbilhona på snart ett år som nyss blivit ensam. Visserligen rekommenderas det inte att man sätter ihop vuxna gerbiler, men kan vara värt ett försök, min har i alla fall alltid varit väldigt underlägsen och snäll.
Min tjej finns i Stockholm, villig att ta emot gerbil eller ge bort, kan dock inte ordna med transport.

Viserionsgerbiler
0

#2: Det går att sätta ihop vuxna gerbiler med den så kallade Split Cage metoden. Det är det enda sättet som är säkert. Alla andra metoder slutar i bråk 😅😊 det kan ta lite längre tid bara, men sålänge man har tålamod och inte stressar det så brukar det gå rätt bra att sätta ihop vuxna individer.

evilelli
0

#3: Ja precis, fick göra det med min gerbil och hennes syrra efter att de hade bråkat, fick ha dem i split cage ett tag och allt gick bättre än väntat då. Därför nu när jag måste hitta ny kompis till min gerbil som jag tänkte att det inte måste vara en unge just för det gått bra tidigare.

mpcelorio
0

#4: Hej har du hittat kompisen? vi har en ensam 2 år gammal hona

mpcelorio
0

Hej! har du löst problemet?