Sjuk gerbil, tumör?
Hej min gerbil på ca 2-3 månader märke jag idag är väldigt tjock runt magen. Hon äter som vanligt men sover mycket precis som kamraten, de har dom gjort sen jag skaffade dom så inget jag reflekterat över. För någon vecka sedan märke jag hur trött hon såg ut och hon va väldigt ruffsig i pälsen vilket jag bara antog var för att hon precis vaknat, men nu är jag orolig att de ska vara en tumör eller liknande. Ska till veterinären imorgon men är de någon här som vet vad detta skulle bero på, verkar hon sjuk?

Vet inte hur länge du haft dom, men det kan inte vara en hona och en hane? Eller om du nyligen fått henne, blivit parad innan hon flyttade till dig?
#1: Haft den i endast 1-2 månader, båda är tjejer. Den gick tyvärr bort häromdagen. Åkte till veterinären och de gav mig smärtstillande att hämta ut men de visste inte vad de var för fel. Hon fick smärtstillande på kvällen och såg lite bättre ut men på morgonen var hon död och hennes kompis låg och kramade henne :(

#2 Jag beklagar, vad hemskt.
Hoppas du hittar en ny kompis så din andra inte behöver vara ensam så länge.💖
#3: japp de fick vi fixat fort, hon va inte ensam i mer än 1 dag. Väldigt bra att de gick att lösa