Gerbiler iFokus

Gerbiler

Läst 262 ggr
Olivia._.
0

När blir gerbiler fullvuxen

Hej!! Jag ska skaffa gerbiler men när räknas de som vuxna för jag vill veta med mat och sånt. Dessutom har jag fått massor olika svar allt från 3 månader till 8
//olivia

Cireea
0

Om man går efter SHFs regler för utställning så bör en gerbil räknas som vuxen runt 7 månader. Vid 7 månader räknas dom som "seniorer" vilket är utställningsklassen för vuxna gerbiler och hamstrar. Innan dess är dom "juniorer" och räknas som ungar.

Däremot är dom, precis som oss, individuella. Vissa kan vara färdigutvecklade tidigare medan andra är senare. 😊

Vad menar du med att du vill veta om maten?

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

• Redigerat 2021-01-22 18:27 av Cireea
Olivia._.
0

#1: Jag menar att när de är fullvuxna ska jag göra egen mat till dem men har inte hittat något jag riktigt litar på till ungar.(Eftersom vuxna och ungar behöver olika mycket procent av olika saker)

ThatPie
0

#2: Rekommenderar inte att du blandar egen mat om du inte vet vad de har för närings behov. Även om "bas" % blir rätt så behöver de andra ämnen för att må bra. Kan bli väldigt fel om man inte vet vad man gör.

Versele Laga Nature Gerbil är det jag rekommenderar. Passar bara till vuxna gerbiler.

Olivia._.
1

#3: Jag har bra koll på alla % och nu är det problemet löst för jag har räknat ut hur många % de ska bli av varje sak för exakt rätta siffror