Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etiketterallmänt-om-gerbilerhälsa-sjukdomarom-gerbilenövrigt
Läst 401 ggr
Duve
2

Gerbiler död. Andra ensam. Behöver hjälp

Hej min ena gerbil dog igår. Jag har haft henne i 4 år och jag tror att hon dog av en tumör eftersom hennes öga var halvt öppen och hon haltade fram. Nu har jag bara en kvar och som jag sa har jag haft de i 4 år. Nu undrar jag om det är värt att köpa en ny men jag planerar inte att ha gerbiler mycket längre. Hur ska jag göra? Ska jag köpa en äldre eller ska jag låta den som jag har nu få sin sista tid ensam? Vore väldigt bra om jag fick hjälp snabbt för jag tror den andra inte har så mycket tid kvar eftersom hon är gammal.

• Redigerat 2020-12-10 19:12 av Duve
Cireea
0

Kan du tänka dig att omplacera den till någon annan? Tänker att om det finns någon som behöver en äldre vän till en yngre så kan det vara ett bra alternativ då du själv inte tänker ha några fler.

Alternativet är väl att låta gerbilen bo ensam den sista tiden om det är så att du misstänker att den inte har mycket tid kvar. Tänker att man då inte behöver utsätta gerbilen för stressen en flytt och introduktion kan medföra.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Duve
0

#1: Jag vet inte riktigt eftersom jag är väldigt ledsen över det och hon är ganska aggressiv mot andra. Jag ska tänka över detta. Tack så mycket

Viserionsgerbiler
0

#2: Det bästa är nog att låta henne bo ensam sin sista tid. För mycket förändringar i en sådan ålder kan få negativ påverkan. Sedan är honor svårare att sätta ihop, och då kanske du helt plötsligt står där med 2st ensamma gerbiler istället. Är hon dessutom aggressiv mot andra så är det absolut bäst att hon får vara ensam.

Cireea
0

#2 Är hon aggressiv så hade jag nog låtit henne bo ensam den sista tiden, absolut.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck