Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etiketterallmänt-om-gerbilerköp-sälj-omplacera
Läst 230 ggr
MiaBodin
0

Gerbiler istället för hamster?

Hej, jag hade egentligen bestämt mig för att köpa en guldhamster till min 12-åriga dotter i julklapp (hon har önskat sig länge) men när jag berättade det för min son på 14 år blev han lite avundsjuk och ville också gärna. Funderar därför på om jag ska tänka om till två gerbiler då de då kan bo ihop. Men jag vet att min dotter är väldigt gosig och gärna vill ha ett djur som vill vara med henne och gosa en del. Tror ni att det ändå kan bli bra med gerbiler? Något annat att tänka på? Klarar de sig själva en lördag morgon till söndag kväll någon gång då och då (inte ofta) eller måste man alltid ha vakt då? Tacksam för all input. Gärna även om någon kommer att ha gerbilungar till salu nån gång efter jul, runt januari i Malmö-trakten eller övr. Skåne. Finns kanske nån lista över uppfödare man kan kontakta nånstans? Hälsning, Mia

91Marran
0

Guldhamstrar är lättare att hantera tycker jag. Gerbiler går att få tama men en guldhamstrar är lättare att ta up och hålla i. Gerbiler gräver olika gångar och det kan vara roligt att titta på. Jag tycker att det är lättare att möblera till hamster då de inte behöver lika mycket strö. Jag har gerbiler nu och det är jätteroligt att se hur bra de mår och hur glada de är.

Mvh
Mig

Viserionsgerbiler
1

Jag föder upp gerbiler och finns i Staffanstorp.

Många gerbiler går att få mysiga, men det är väldigt individuellt beroende på gerbilens personlighet 😊 gerbiler klarar sig bra utan något socialt umgänge från oss en dag eller två, men uppsyn måste dem ha minst 1 gång om dagen.

Tänk på bara att dem flesta hamstrar vaknar sent på kvällen eller ända in på natten, hade en som inte vaknade förrän efter 22:00. Man ska ju helst inte väcka dem heller, bara en sak att ha i åtanke!

Gerbiler är både natt och dagaktiva 😊