Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 457 ggr
[MelliOO]
1

Veterinären

Det börjar bli dags för min ena gerbil att somna in och vi kommer då att åka till veterinären. Problemet är det att jag aldrig gjort det förut, är orolig för om gerbilen kommer klara det, han ogillar att sitta i händer länge och jag är rädd att han får ont av sprutan och får panik. Behöver jag oroa mig? Har det gått bra för er när ni varit hos veterinär?

ThatPie
0

Jag har inte behövt ta bort någon av mina gerbiler ännu, men när vi fick ta bort syrans marsvin så fick hon något lugnande att äta först och sedan fick hon sprutan. Just för att det inte skulle vara så stressande för henne. Sprutan rökte inte gör henne så de tog med henne bak och gav henne något mer, tror det var någon gas och var därför de inte kunde göra det på plats. Däremot vet veterinären oftast vart de ska sticka med sprutan för att det ska vara så smärtfritt för dem som möjligt och uttryck gärna att du är rädd att det ska göra ont. På så sätt kan de förklara hela processen för dig in i sådan detalj som du känner för.

91Marran
0

Har bara varit med hamstrar. Ena gången så fick de söva för att kunna avliva. Han ville leva så han var svår att söva till och med. En annan gång gick det inte bra, veterinären kunder inte sin sak. Alla andra gånger har det gått bra. Ring och hör om de är bra på att avliva gerbiler. Svarar de ja, så kan du vara lugn.

Mvh
Mig

[MelliOO]
0

Okej, tack så mycket för svar!😇

Virans<3
0

Bara en fråga till er som har lite koll. Ungefär hur mycket kan det kosta att avliva en gerbil/hamster? För jag tror nämligen att min han gerbil har fått en tumör.. så jag är lite beredd på priset❤️

91Marran
0

750:-

Mvh
Mig

Virans<3
0

okej, tack:)

[MelliOO]
0

Veterinären i närheten av oss tar 320kr