Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettköp-sälj-omplacera
Läst 445 ggr
Cilla45
0

Äldre ensam gerbilhane sökes

Hej, Vi har en treårig hona som blev ensam i natt. Vi söker en ny kompis till henne. Då vi inte vill ha någon ny ung gerbil och riskera att hamna i samma situation igen så söker vi efter en äldre hane som kanske också blivit ensam. Vår Piff bör vara för gammal för att få barn och att sätta ihop två äldre honor ska tydligen vara svårt. Vi bor i Västerås. Kan åka en bit för att hämta kompisen men inte mer än att det går att åka fram och tillbaka under en dag. /Cecilia

johy2020
0

Hej,

Bor i Västerås och har  2 gerbilhanar som är 1,5 år varav den ena verkar väldigt sjuk just nu och vi misstänker att han  kommer att gå bort snart.  Har börjat fundera på hur vi ska tänka kring brorsan om han blir ensam kvar.

Vill bara kolla om det fortfarande är aktuellt att du söker en hane?

Cilla45
0

Hej, Min hona finns kvar och är ensam. Men jag är lite tveksam eftersom hon inte verkar må riktigt bra. Det kan hända att hon bara är ensam och ledsen men jag vet inte och hon är ändå mer än tre år gammal. Risken att er hane blir ensam ganska snart igen känns ganska stor. Om han bara är 1,5 år så kanske det vore bättre med en yngre kompis till honom ändå. /Cecilia

johy2020
0

Tack för svar. Tror du har rätt i det du skriver. Vi får titta på en annan lösning när det blir dags.

[JayJay91]
0

Risken finns att honan fortfarande kan få ungar så hade skaffat hona eller låter äldre gerbilen vara ensam det sista tiden

Elise.Tiger
0

Hej 

Jag har två stycken gerbilhanar som är till salu .

Dom är  två år gamla.

Båda är svarta med en vit fläck från halsen till magen.Ena gerbilen har även en vit prick på vänster tass. 

Jag säljer dom på grund av att dom inte trivs att bo tillsammans. Var för sig är de nyfikna,glada,pigga och busiga. Men dom bråkar när dom är tillsammans och det är därför jag säljer dom var för sig 

/Elise