Röd vid ögat 🐁
Hejhej! Min lilla Åska har varit röd vid ögat senaste tiden! Vad berår det på? Det är värre vissa dagar och bättre vissa. Hon är även ganska trött och slö, men vi ska ta ut de mer så jag vet ej om det har något med saken att göra. I alla fall så ser hon inte ut som om hon mår så bra med detdär röda ögat. Vad gör jag? 😖 Ps: Åska är inte försäkrad Ps igen: vi har testat skölja med vatten, det fungerade bara nån dag typ Snälla hjälp oss, jag är så rädd för min lilla Åska! 😖🐁
Min hade samma, testa att byta till ett dammfrit spån om du inte redan har det. Jag är ingen expert men det hjälpte iaf för min lilla Mia:)
Damm och regeagerar för de tvätta rent ögat varje dag med vatten
Är det bara ena ögat som är rött? Har hennes kompis några symptom alls, antingen att hon också är röd eller att hon också uppvisar slöhet? Hur länge har det hållit på? Är det alltid denna röda vätska eller är det annan färg på den också? Verkar det som att det kliar eller lever hon som vanligt (utöver slöheten)? Bakom ögat har de harderianska körteln, den hjälper till att fukta ögonen. Vid stress, allergi eller annat så kan det ske en överproduktion av denna vätska som relaterar till röda tårar eller rött kladd runt ögat. Men beroende på andra symptom kan anledning till detta variera och ända sättet att ”fixa” saken är att ta reda på den underliggande anledningen.