Bra bur?
Hej, är ny till gruppen!
Jag funderar på att skaffa 2 gerbiler i framtiden och ville se om denna bur (https://www.rodipet.co.uk/cages-runs/laola-nagarium-xxl-mdf-120-x-50-x-60-cm.html) är ett bra val för gerbiler. Tacksam för svar!
*Obs* har inte gerbiler än utan gör detta för att vara väl informerad när jag väl skaffar några
Jag tycker att den verkar bra :) Bra storlek för två.
Mvh
Mig
Jag är alltid skeptisk till burar i trä till gerbiler. Storleken är jätte bra! Men om de kommer upp till taket kan de med största säkerhet gnaga sig igenom locket, pga ventilations hålen. Buren är inte heller speciellt billig, för det priset kan du få ett riktigt stora akvarium utan att det behöver vara begagnat. Jag rekommenderar att leta efter ett begagnat akvarium på minst 150 L eller köpa en detolf från Ikea. Mycket mer prisvärda!
Taket oroar mig inte då jag kan byta ut det mot något annat om de skulle gnaga. Hade tänkt att ha ett akvarium från början med de som jag tyckte var en passande storlek var alldeles för tunga men har inte hittat någon bra sida med plexiglas akvarium.
Har sett andra använda detolf men enligt mig är de lite otympliga då de är väldigt långa men väldigt smala
Tror inte jag ens sätt ett akvarium i plexiglas 🤔 men för mig är inte tyngden på akvariumen ett problem, då de inte precis behöver flyttas på när de väl är på plats. Utöver någon typ av plast låda har jag tyvärr inga andra förslag på lätt flyttade burar. Om du väljer att köpa denna får du gärna berätta hur det har gått!
Bor i lägenhet på 3:e våningen så inte det enklaste att få upp ett stort akvarium av glas. Men jakten på en bra bur får fortsätta, håller dig uppdaterad😃
#5 hur har det gått?
Planerna har just nu lagts lite på is med allt som händer, kommer uppdatera när planerna tas upp igen
#7 Det är förståligt. Men ser fram emot att höra hur det går framöver!