Nummer ett är en Nutmeg Patched och nummer två är Dark Eyed Honey (DEH) :)
Är Nutmeg Patched och Nutmeg Pied samma? Fick Nutmeg Pied som svar förut nämligen.
Ja, det är skillnad mellan Pied och Patched. Det finns även, i den svenska standarden, flera olika Pied men är inget jag behöver gå in på i detalj. Väldigt kortfattat så är Pied när de har ett brett jämnt band av vitt runt nacken och sedan vittäckning i ansiktet på olika sätt beroende på vilken Pied det är. Medan Patched är när de bara har en fläck i nacken, en i pannan och en på nosen, storlek kan variera. Både Pied och Patched ska ha vitt på magen, storlek kan variera beroende på vilken färg de har.
Det kan vara svårt att bara genom en bild avgöra vilken vitteckning det är, en bild mer från sidan skulle underlätta, men är ganska säker på att det är Patched. Med bilderna här nedan kan du titta själv och avgöra om det är svårt att få en bra bild. Om det skulle vara så att jag sätt fel och kragen går hela vägen runt, så skulle det vara en Pied Collared.
Här är en bild på en Light Nutmeg Patched, så ser du att nackfläcken och det ljusa på magen/sidan inte går ihop.
Här är en bild på en Pied Burmese som tydligt visar att allt sitter ihop.
#4 syns tydligt på bild 2 att fläcken i nacken inte går ihop, så han/hon är som jag först trodde Patched :)
#5 Okej tack så mycket för svar! :))
#6 inga problem!