Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 440 ggr
[Mariaxx]
0

Glada nyheter!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår innan jag gick och lade mig tog jag ju bort en död bebbe som jag trodde var den 4:e….det var tur i oturen den 5:e, så alla hennes fyra ligger kvar i boet!

Hon har lugnat ner sig rejält efter att den döda bebben togs bort, kanske var det så att den oroade henne.

Idag har jag skämt bort mamma Zilje med gröt och en massa extra toarullar, passade på att ta två kort.

En Black sedan några ljusare…någon som törs sig på en gissning? Mamma är Grey Agouti, pappa Black.

Kram på er!

[Mariaxx]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

mer…

PunkFisk
0

Vad kul at höra! Eftersom det var första kullen för henne också kan det ju påverkat henne lite. Var samma sak för min hona också, hon blev jättestressad när hon fick 9 små liv att ta hand om, så hon flyttade runt fom och ibland t o m grävde över dom så jag trodde att hon skulle lämnde dom, med nu är allt jättebra hon ligger mest och vilar med sina små knytten. Det besta är att låta dem få vara ifred så mycket som möjligt nu.

men som sagt, lycka till med dom små!

[Mariaxx]
0

ja, på dagen är hon själv i hamster/gerbil rummet. På kvällen är jag bara in och ger mat…

Gerbilflicka
0

Vad skönt att det löste sig! :D

Jag tycker de ser ut som black och agouti/grey agouti. Väldigt svårt att se skillnad på agouti och grey agouti såhär tidigt tycker jag.

Speedy
0

Awww! Hur söta som helst! Lycka till!

[Mariaxx]
0

Tackar allihopa! Jag längtar tills pälsen växer ut…

Nettan_L
0

Ja så skönt att det har ordnat sig för mamman och bebbarna :) Du får lägga in bilder på dem när pälsen kommit fram =)

Speedy
0

hur många var det som inte klarade sig? ;/

[Mariaxx]
0

1 st dog…4 lever…

[Mariaxx]
0

Har inte sett skymten av gerbilbebbarna alls idag då hon har grävt ner dom igen för 3:dje ggn….

Kan jag byta i buren och kanske göra mindre spån i den? Och vart ska jag göra av mamma, pappa o bebbar när jag tömmer IKEA backen?

Gerbilflicka
0

Hon gömmer dem av en anledning, om du gräver upp eller tar bort möjligheten att gömma dem kommer hon att bli oerhört stressad. Hon låter inte stabil som det är nu så låt allt vara.

Städa inte buren så länge ungarna är små!

[Mariaxx]
0

oki….hoppas allt är bra bara…är inte ens säker på att dom finns o lever.

[Matilda92]
0

Jag vet inte var du bor, men på Brommas Zoo finns det hus som har lyftbart lock, dom är igentligen till fåglar men fungerar utmärkt till gerbiler! Måtten är även något större än vanliga "hamster hus". För då har hon ungarna både undan gömda och du kan kolla till dem:) Fungerade utmärkt när min hona hade sin(och min) första kull:)

Hoppas det går bra med ungarna!

[Mariaxx]
0

ja, det där var smart….ska ta en sväng till zoo tror jag. tack!

Speedy
0

Hur gíck det med det där boet? Köpte du det? isåfall tyckte hon om det?

[Mariaxx]
0

Nej, har inte varit till zoo idag. Vill som sagt låta henne vara med denna kull, sätter in bo om någon vecka.

Denna kommentar har tagits bort.