Saknas en bebbe....
Mamma Zilje har äntligen lugnat ner sig, dock saknas den 5:e bebben, men vill inte riskera att hon ratar resten av kullen för att jag ska leta igenom spånet…*snyft*

Oj så tråkigt, tänk om den ligger ngn stans och kommer inte fram:( Jag hoppas att det ordnar sig med dem små. Tror du att hon ratar dem andra om du kollar försiktigt? Kan ju varit ngt fel på bebben så hon lämnat den med flit.
Jag törs inte riskera att hon överger dom andra. Eftersom hon gjort gångar och trots det nu valt att ha dom ovanför spånet är ett gott tecken. Börjar jag ha sönder gångarna och letar efter bebisen så kanske hon blir orolig igen.
Det är inte ovanligt att en unge i kullen dör. Det brukar vara den minsta och svagaste som dör första dygnet och så äter honan upp den för att få tillbaka lite av den energi hon förlorade när hon födde.
Men det är klart det är sorgligt ändå. Beklagar. 
jo, jag är ledsen med för att det är så…men under omständigheterna får man ha överseende med att detta är hennes första kull. Jag är nöjd om hon klarar dessa fyra knyten.
Och det ska blir så spännande att få se färgerna sen. Dom är ganska ljusa, vet inte hur en blackbebis ser ut i denna ålder….någon som har en bra bild på nyfödd black?

Åh så söta :D
Sötisar! :)<3
Vad tråkigt att den 5:e ungen dog :(