Klottertråd!!!!!!!!!!
Här kan ni skryta hur mycket ni vill om era gerbiler!!!😀
🌺GERBILER🌺
Det finns redan en klottertråd här på gerbiler ifokus😉https://gerbiler.ifokus.se/discussions/5a7f20cece12c4684600656f-klottertrad?discussions-1
Varför inte en till?😁😁😁😁😁
🌺GERBILER🌺
Vad tycker ni att det bästa stället är att köpa gerbiler på? Uppfödare eller djuraffär?
🌺GERBILER🌺
????????
🌺GERBILER🌺
Men jag söker fortfarande svaren från frågan ovanför😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🌺GERBILER🌺
Självklart är uppfödare bäst. Man borde aldrig köpa djur från djuraffärer.
Ok, men varför?
🌺GERBILER🌺
Äsch strunt i det! Vad tycker ni är roligast med gerbiler?
🌺GERBILER🌺
De är aktiva, roliga att se på, trevliga och lätta att få tama. Gerbiler är fantastiska djur!❤️
Det har du rätt i!😁
🌺GERBILER🌺
#8 För att djur i djuraffärer inte blir omhändertagna på samma sätt och bor i en stökig miljö.
#12 Ok tack för svar
🌺GERBILER🌺
Räknas Fäboden i Linnés Hammarby som en djur affär?
🌺GERBILER🌺
Eller asså såklart är det en djuraffär men jag menar om dom har bra koll på gerbilerna!!!
🌺GERBILER🌺
Ni behöver inte svara på det fick nyss svaret
🌺GERBILER🌺
Aveln bakom djuraffärsdjur är hemsk. Honorna sönderavlas, ungarna tas från sin mamma förtidigt, djuren som används till avel på dessa ställen bor i små burar och har sällan inredning som är anpassad för dessa djur. Alltså kan man få trevliga djur och säljaren kan vara kunnig, men det är pga aveln många väljer att inte stötta djuraffärer. Även om de anställda säger att djuren kommer från uppfödare så är det oftast en lögn. Och uppfödare som säljer sin djur till djuraffärer är inte seriösa så de inte vet vart deras djur hamnar och hur djuren utvecklas. Detta är lite kort om varför man inte ska stötta djuraffärer, finns egentligen mycket mer info. Seriösa uppfödare (och djur som omplaceras via privatpersoner) är det enda valet för mig
Okej
🌺GERBILER🌺
Jag försvarar absolut inte djuraffärer på något vis - men i djuraffären här där jag bor så ser djurhållningen riktigt bra ut.
Och dom flesta av dom djur som säljs där (även ödlor och andra djur) kommer från seriösa uppfödare.
Ett par personer ur personalen har egna djur och egen uppfödning och säljer sina egna uppfödda djur via djurbutiken.
(jag vet detta på grund av att jag känner dom och har dessutom varit hemma hos ett par stycken av uppfödarna)
En gång för många år sedan när jag var där inne så hittade jag en gerbilhona som såg så himla fin ut! Efter lite research om vem uppfödaren var så stod jag plötsligt där med en gerbilhona som hade komplett stamtavla reggad i SHF.
(Den historien blev en diskussion för sig här inne på forumet senare då uppfödarna i sin tur hade köpt föräldrarna från en känd uppfödare här på forumet som inte kände till att dom sålde till djuraffärer - men som sagt, det är en annan historia)
Jag har nytt nickname här inne BTW - mitt gamla är "gothic_eve" och jag hade gerbiluppföding för ca 6 år sedan.
(kommer inte längre in på min gamla profil :P)
Så givetvis är jag för att gerbilerna inhandlas hos uppfödare - men vill med detta inlägget bara säga att alla djuraffärer inte har det så dåligt som #17 skriver
Hej på er förresten - om någon minns mig ;)
#19 Första gången man hör någon säga så! 🌸 Alla djuraffärer är ju inte dåliga