Nytt lyxpalats
Svärfar har fått tag på ett jättestort hemmagjort akvarium för 200 kr på loppis, som vi har fått!
Vet inte hur stort det är, men vårt förra var på 220 liter, och detta ser ut att vara dubbelt så stort
Så nu ska hamstern få ta över det andra akvariet, så ska gerbilerna få det jättestora 

OMG! Kommer ju gå vilse där ju :-P
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
OMG, så billigt också. Gerbisarna kommer gilla det, minst sagt som EmmaJ, de kommer gå vilse ^^
Detta akvarium är hemmabyggt, så det är ju inte lika tjusigt som ett köpt. Men jag tycker det är helt okej, och ändå billigt för att vara så stort!
Ojdå!! :D
Bilder??
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
bild ^^ ??
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

Vilken tur! Själv bor mina hanar i ett akvarium på 540 liter här hemma, de stortrivs och har fått grymt bra kondition sen de bytte hem!
Just nu har hamstern fått flytta in i det stora akvariet, för vi måste greja lite för att få fast gerbilernas vattenflaska..
Men om nån månad eller så, så byter de eventuellt bostad. Orkade bara inte göra det ikväll, för kutterspåna var nästan slut osv.
Har inrett akvariet åt hamstern nu. Tycker det blev så fint, så antagligen får han bo kvar där och gerbilerna får "nöja" sig med sitt gamla akvarium.
Länkar till en tråd där jag lagt upp bilder:
http://hamster.ifokus.se/?ThreadId=e00c4b05-2e88-47aa-93b1-d8897a8810f1
Egentligen är det inte så extremt stor skillnad i volym på akvarierna, det är nog snarare golvytan som gör den största skillnaden (för en hamster i alla fall).
Gerbilerna trivs bra i sitt "lilla" (nåja så litet är det ju inte
) akvarium, jag brukar möblera om åt dem ganska ofta för att ge dem variation.

Va roligt!
Önskar verkligen att jag finge köpa ett stort akvarium till min lilla gris.. Men hon är ju ensam nu och 4+ år & vi ska ta en gerbilpaus sen o så.. men men.. =)
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Smart idé, med dammsugarslangen som rörsystem. Tror att vi har en gammal liggande hemma, fast tveksamt om den skulle få plats i buren, med en LÅNG slang. Dessutom skulle de nog gnaga på den, kanske inte så bra…. Men en riktigt fin lyxbur!