Transport långa sträckor
Hej! Nu är det såhär att jag tänkt skaffa ett par gerbiler till hösten och är otroligt taggad på det. Problemet är bara det att jag inte hittar några uppfödare i närheten av mig (Jag bor i Luleå) så nästa alternativ blir helt enkelt att hämta upp ett par längre söderut.
Så då blir ju problemet hur man ska få hem de små liven. Både flyg och tåg blir ju snabbt otroligt dyrt, och helst skulle jag såklart vilja undvika att behöva betala flera tusen för det. Bil lär ju ta en 1-3 dagar beroende på vart man ska, och hur mycket man stannar och vilar. Inget av de här alternativen känns ju särskilt trevligt, varken för mig eller för gerbilerna, så jag tänkte att jag skulle kolla om någon har några tips på hur det kan lösas, eller om det helt enkelt måste bli att lägga pengar på att flyga/ta tåg.
Du kan ju alltid fråga om någon skulle kunna hjälpa till en bit med transporteringen? Tex att någon som bor något närmare er än uppfödare antingen passar gerbilerna i någon dag (och ni hämtar dem där) eller hjälper till med transport från uppfödare till en stad närmare er, så att ni slipper åka lika långt. Sedan kan säkert något gå att komma fram med mellan bara er och uppfödaren, om de har möjligheterna för stås.