Tips på leksaker ?
Hey alla gerbilägare :) Har ni köpt nåt kul till gerbilerna ? Eller byggt något roligt ? Kanske hittat på ett roligare sätt att busa med dom ? BRA, skriv det här då :D Alla skriver vad ni har köpt till gerbilerna, och vilka grejer dom uppskattade mest. Jag ska dra till ikea nån dag, och leta reda på nåt kul åt gerbsen.

Det enda jag har gjort är en 3kantig "ramp", en vippbräda och en trä"pall" som jag har maten på och en hyvlad träbit som ramp upp till pallen.

Mina älskar när man gör sådana här ställningar:
http://www.youtube.com/watch?v=SUbiErbiBw8
Dom vill ju klättra och ständigt komma högre upp, så mitt tips är att ta ut dem ofta och göra roliga klätterställningar med dom saker som du har. Använd fantasin och se till att dom inte kan ramla och slå sig bara. :)

Coolt :) Men vad var det där färgglada som den enda gerbiler hoppade ner i ? :D

:) Det är en leksak för barn, som en barnfamilj hade ställt utanför soprummet. Det är som en liten rutchkana med håligheter inuti som de kan klättra i. :P
Leksaker? Toarullar brukar vara upskattat, men inte så spännande. En gång ställde jag till med totalkaus i rummet, nästan allt min inredning gick åt till att bygga en superspännande lekplats åt flickorna, det tyckte dom var riktigt roligt. Roligast var sängen, "bygga" rörsystem och tunnlar under täcket och krypa ner under kuddar och annat. Riktigt bra motion!