Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1408 ggr
ellikat
0

Kan en gerbil leva ensam

Min gerbil Circus har eventuellt fått en tumör känns inte rätt att låte henne genomlida en operation. Men kan hennes syster leva ensam ? Har läst att om man ska introducera en ny ska de va 6 månader men när Vanta dör då lever ju den nya syrran kvar ensam . Blir det inte en ond spiral av en ensam gerbil hela tiden?

Novachan
0

Hur gammal är gerbilen som kommer bli kvar?

ellikat
0

Hon blir 11/2

ellikat
0

Det är även den dominanta Circus som fått tumören .

[Frejabullen]
0

Det borde gå bra att köpa 1 eller (helst) 2 bebisar under 3 mån till syrran! En gerbil ska aldrig leva ensam då du även kanske tror att du har tiden att alltid finnas där för lek och gos efter behov, så räcker det oftast inte till:/ en gerbil behöver värme i sitt bo, vilket en människa(tyvärr) inte kan je. Gerbiler har också ”4 timmars dygn” och behöver därför även sällskap och kärlek på natten! Hoppas innerligt att det går bra för både Circus och Vanta!♥️

IsabellsHamsterhem
0

Förstår inte riktigt hur gammal gerbilen är. Men antar att den är rätt ung!

Min 3,5åriga hane bor själv, fick hem honom som rescue när han var 3år och har inte hittat en lämplig kamrat att para ihop honom med. Så istället får han vara ensam då han även varit det i typ 2år hos f.d ägaren som separerar han och hans bror efter ett slagsmål.
Han trivs själv, är dock väldigt social och vill gärna umgås en massa (även om man inte ska röra honom ;) ).
Men hade jag hittat en kompis så hade jag försökt introducera direkt. Gärna eni ungefär samma ålder.
Dock så är honor svårare att introducera till nya när de är äldre. Så är honan över 2,5år så hade jag nog låtit den vara ensam om du inte kan introducera två bebisar till henne :)
Alltid bäst att introducera två och inte en, för att de inte ska bli ensamma när den äldre går bort!

Lycka till :D

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/