Flygfän från foder
Hur får jag bort dessa flygande saker gråa med svart rand på vingarna, när man slår ihjäl blir man grå lite åt silvergrå på handen. Larvena är i fodret, i allt i skafferiet *ej mjölbaggar*, när larverna går så ser man spinntråd efter den. Larven är benvit med svart huvud.
Ser ej dessa i hamstermaten *pepparpeppar ta i trä* men i mus&råttblandningen *blandar själv* så satt fodret i konsum påsar och in i frysen.
Vill ogärna lyfta ut allt från köket o sedan spraya med Radar..
Dessa har kommit med fodret jag fick från PWSS märke PUIK rått & mus blandning som jag har i lite av i maten till möss o rådisarna.
Köper ej mer foder av PWSS då jag ej vill ha dessa med mig hem..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Usch :/ Jag vet inte hur du ska göra.

Jag skulle kasta allt och spraya med nåt. Kolla på Anticimex sida, där kan man ställa frågor och ringa.
Du lägger det i plastpåsar i frysen i 4 dygn. Då dör ev larver och flygfän.
Kan tala om att dessa flygfän kommer från de flesta ställen så det är inte bara din butik som har det kan jag lova!
Har det här hemma periodvis o köper mitt från Granngården/Sala och DjurMagazinet/Vås
Lisa/Ängshöjdens

Usch vad äckligt! Lider med dig! Hoppas du får bort dem!

Frys som nämnts tidigare och sen rekomenderar jag tätslutande burkar till ALLT för att slippa stora framtida problem.
Har själv en stor skalbagge av nåt slag som jag tror kom med torkade djurdelar som hundarna får som tugg. Skitjobbigt är det, men tack o lov har jag inte hittat dem i mitt egna skafferi än!
Maten fryst men hur blir jag av med dem som redan flyger runt då? Lite svårt o dyrt skaffa kolsyreis och frysa dem i helt rum.. *Skratt*
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Skaffa en insekts-dräpare ett sådant där elektriskt tennisracket. De är effektiva, men det tar tid att bli av med alla för sannolikt har de hunnit lägga ägg som sedan blir larver också :o(

#7, haha det hade vart nått!