Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 439 ggr
Wanorska
0

Ena gerbiler här dött

Idag dog lilla Maja. Hon och systern (lakrits )har bott hos oss i 4 månader (de är 6 månader) För två dagar sedan började de bråka. Eller lakrits jagade Maja och Maja försökte fly. Tanken var att jag skulle ordna en bur idag och sära på dem då Maja knappt kunde röra sig i buren utan att lakrits flög på ö. Hon satt i ett hus och tryckte. I morse såg allt ok ut och jag gick till jobbet. Vid 11 ringer maken och säger att Maja är död hon hon har Inga ytliga sår. vi är helt förkrossade. Nu till frågan går det att sammanföra en ny gerbil med en uppenbart dominant hona?

Novachan
1

Kanske hon dog av stress?

Wanorska
0

Ja det är det jag funderar på också och jag förbannar mig själv att jag inte ordnade med ny bur när det började men de här grundat förut och så här det gått över. Ska ha en extrabur från och med nu stående nu ifall att.

Novachan
0

Ja det är lätt att vara efterklok… Men tänk att nu har du lärt dig något nytt som du kommer ha användning för resten av ditt liv och bättre mående för dina framtida djur om detta, eller annan situation som kräver särning, sker igen.