Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettot-fiket
Läst 1088 ggr
[[Lovemyselff]]
1

Saknad Gerbil?

Såg två svarta gerbiler idag. Dem var utsläppta det finns väl inga vilda gerbiler ?

[AnimeV4]
1

Nej, det ska inte vara några gerbiler och ränna fritt i Sverige. Speciellt inte i denna kylan! Kan du fånga in dem, tro? De kommer att frysa ihjäl eller bli djurmat😕Hur kan man göra så?!

[[Lovemyselff]]
2

#1 Ska absolut försöka. Dem verkade väldigt människorädda. Fy skäms på personen som släppte ut de

[AnimeV4]
1

Ställ ut något de kan gå in i med välluktande mat i (färsk är nog bäst), såsom en transport eller en sluten kartong med ett litet hål. Ha i hö/halm också, så att de åtminstone kan få lite värme även om de inte kan bli fångade. 

Kanske Länsstyrelsen eller polisen kan hjälpa på något vis? Detta är ju verkligen akut :/

[LOVEgerbil]
1

Oh hjälp! Är du säker på att det inte var råttor eller möss??

[[Lovemyselff]]
1

Helt säker,såg att det var päls på svansen dessutom har jag haft gerbiler förut så jag känner lätt igenom de

brunasmulan
1

Hur gick det??

[[Lovemyselff]]
1

#6 Lyckades fånga in ena,så svag var den och den somnade långsamt i min hand för  alltid

[AnimeV4]
1

Men fy vad sorgligt.. Vem gör så?! Jag tycker att du ska polisanmäla, även om det inte leder någon vart :/

[LOVEgerbil]
1

Den andra då? Har du sett den några fler gånger? Det är ju hemskt för en gerbil att vara ute i sånt kallt väder…

[[Lovemyselff]]
1

#9 Har inte sett den andra längre :/

[LOVEgerbil]
0

😕