Är detta ett bra terrarium?
Hej!
Har tingat två fina hanar som kommer till oss i helgen. Jag har hittat vad jag tror är ett hyffsat bra terrarium till dom.
Tror ni detta fungerar? Verkar vara bra ventilation och är ena sidan stängd så kan man ha gott om grävmaterial där.
Kruxet är väl vart man ska ha vattenflaskan…
/Marcus
Vattenflaskan går nog att sätta på med sugpropp
Terrariet verkar ju bra. Men hur hög är kanten upp till dörrarna? Man vill ju kunna ha ett tjockt lager bottenmaterial som de kan gräva i.
Jag tänkte endast använda t.ex vänster dörr och låta höger dörr vara låst. Man kan ju dessutom öppna uppifrån :) Så tanken är väl att höger sida ska ha väldigt mycket spån och mer öppet på vänster.
Ok, jag förstår. Ja, det skulle ju kunna funka. Det är ju supersmidigt att det både går att öppna framtill och uppifrån!
Ja jag hoppas det fungerar bra :) Får försöka skärma av halva delen med något, har sett videos på lite olika exempel.
Om du köper terrariet får du gärna visa bilder på hur du inreder det!
Ja jag får dela med mig senare isåfall! :) Ska klura ut lite ideer först, och införskaffa några grejor. Jag hoppas bli klar till helgen iaf.
Jag har ett liknande till min ena degu, den är lätt att öppna uppe :) Sitter fyra "clips" som man trycker in så är den bara att lyfta upp :) Har hängt vattenflaskan i nätet :) finns även som små ventilhål eller liknande där man kan hänga ut ståltråden och vika över kanten :)
Fick precis hem den, verkar som att båda dörrarna öppnar sig samtidigt så får låsa fast ena på något sätt.
För övrigt verkar det vara en kanonbur, en aning dyr men den verkar vara optimal när det kommer till luftflöde och hur enkelt man kommer åt att städa och fixa i buren.
Bilder kommer inom kort på hur den blir inredd :)
min låsning är söndrig, men va den inte så att du kan "vippa" öppnaren åt ett håll i taget? Min va i alla fall så i början så jag kunde öppna en sida :)