Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 18782 ggr
[Jessica_91]
4

Våra gerbilburar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns redan sådana här trådar men tänkte det vore kul ändå med en ny där vi visar upp våra burar, inredning och djurrum/djurhörna. Det är kul för oss medlemmar att kika på och få inspiration ifrån men också bra att kunna länka till nybörjare. Glad

För att hålla tråden fin så tänkte jag att vi bara lägger upp bilder med ev. beskrivning, om man har frågor så är det bättre att PM:a eller göra en ny tråd.

Jag börjar med en bild på Gimli och Ciaras 315 liters akvarium. Oroa er inte, bilden är tagen innan resten av spånet åkte i, så man ska kunna se var som gömmer sig under ytan ^^.

I akvariet har jag; en hemmagjord hylla med hus och sandskål, två trätunnlar, en redmoore rot samt ett större trähus och så klart kartong och papper!

[Jessica_91]
1

Iris och Lillys 220 liters akvarium, även den här innan spån och kartong/papper åkt i. 

En hemmagjord hylla med sandskål och ställning med 2 matskålar (zooplus), ett begagnat hörnhus, en trätunnel, ett begagnat träslott, ett lååångt, tjockt papprör och ett högre trähus med en liten bro till en lägre "utkikspost".

[Jessica_91]
2

Gammal bild på Lilly och Iris akvarium när jag testade enbart hampaströ. 

Stort trähus, tjockt papprör som hänger i en kedja från taket (lite för långt ner), en stor Y-formad trägren som man bara ser en del av under pappröret samt trähylla med en hemmagjord sandlekplats på.

http://gerbiler.ifokus.se/discussions/4e1dec66d4ebea695c00057b-kul-pyssel-for-dig-och-gerbilerna <-- Instruktioner om hur man gör en sandlekplats.

Denna kommentar har tagits bort.
[Jessica_91]
3

Möblerade om hos Lea och Pandora så jag passade på att ta ett kort (har tryckt ihop spånet så de får jobba lite hårdare när de gräver).

Ingen som är sugen på att visa upp sina gerbilburar? Behöver inte vara någon speciell inredning, är ju kul att se bara hur andras burar ser ut eller hur de är placerade i rummet Glad

CatchFatch
6

En bild på en gammal inredning, nu är det dock lite finare :D Tyvärr tar min mobil sjukt mörka bilder även med natt iställningen. Hoppas ni ser ändå :D

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

CatchFatch
1

Kom på att jag hade flera fast från min digitalkamera! :D Tog en där båda gerbilerna syns ( den ena är tyvärr död nu dock. )

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

deleteduser
1

Hade helt glömt bort att jag skulle lägga upp en bild här…

Glenn och Pucks bur (suddig men det var den bästa jag kunde hitta…)

Minoth
5

Sätte in en gren till tjejerna :)
På bilden ser ni Aurora som tuggar kartong och Pil dricker vatten.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

FunkyFiat
9

På rekommendation av Jessica_91 så postar jag bilden på mitt terrarie! :)

---
Soliga hälsningar!
//FunkyFiat

Andris
3

här är våran bur de är ett vitrinskåp från ikea och så är de en "sand playground" som de är på #2 :)

Luju
1

Här är Spike, Angel och Lill-Gorbas hem :) Hyllan är gjord i plexiglas och är flyttbar. Sandskålen uppe på hyllan är en kattmatskål egentligen men fungerar bra som sandbad pga gummikanten längst ner på skålen.

Är sugen på att bygga ut och göra ett litet sandhem åt dem också, men det blir ett senare projekt :)

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

AndersJohnson
7

Så här bor mina :)

AndersJohnson
10

:)

[Jessica_91]
3

Puttar upp tråden med en bild på Gimli och Ciaras nyinredda akvarium. Ibland är man bra dum. Har haft det där huset med gungan i nästan 1 år och bara använt det ute i lekhagen där jag hängt upp huset i hörnet av hagen (huset är gjort för att hängas upp i en gallerbur egentligen). 
Och så för någon vecka sedan kom jag på att jag ju har ett gäng trähyllor, varför inte ta två hyllor som huset kan vara på? Har försökt att spika fast träben tidigare men det där jäkla träet var grymt svårt att spika igenom så jag lade ner det haha.

Stegen som ligger på det runda trähuset till höger ska egentligen ligga så att den går från det mörka trähuset till vänster till trähyllan som är närmast.

Under spånet döljer sig ett par trätunnlar, en rot och lite kartong och annat skoj. Glad Klistemärket har jag köpt från www.d7.se .

jaanniepaalm
4

Här är min "gerbilvägg" =)

[Jessica_91]
2

Ihopsättning. Bild på när Lea och Gimli sattes ihop i 150 liters akvariet. På varje sida finns matskål, en vattenflaska, en toarulle, lite papper och en gren att gnaga på. På ena sidan finns även ett sandbad för att tjejerna fortare ska börja lukta lite som varandra. 
På gallerburen ligger lite tjockare papper som hålls på plats av en keramikskål för att inte tjejerna ska kunna klättra upp och sätta sig där.

dfniklas
3

105 liter tror jag detta akvariumet är i.. Vi har satsat på stort och fyllt det hela vägen upp.

Dom gräver ner matskålen och sandbadet hela tiden.. men vad gör det, dom verkar nöjda.. Skrattande

Så här ser locket ut:

http://cl.ly/3c1L1N1s0Y05263i1Y3e/bild.JPG

Anne.K
5

Såhär bor mina gerbiler just nu…

I det övre akvariet bor tjejerna Ariel och Rapunzel och i det större akvariet under bor killarna Chisai och Lill.

Man ser i princip inget av gerbilernas inredning då allt tydligen är mycket roligare att begrava under allt strö, haha :P Fast hos killarna kan man dock se lite av diverse inredning som blivit uppgrävt istället, dom är ganska duktiga på att inte riktigt bestämma sig hur dom vill ha det, hehe.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

panini
2

*putt*

Här ä'r mitt Akvarium som är: 100*40*40 alltså 160 l.

(Ska köpa lite fler trähus o.s.v när jag fyller år för då får jag pengar till de små "råttorna" ^^)

panini
5

tog fel bild ;)

ks.gerbil
2

såhär ser minas ut nu, den är nystädat och det fattas sandbadet och kartong men det kommer så snart jag är klar här på iFokus Oskyldig men kartong har jag massor av två hela ikea pappers kassar från en vän xD

Gerbil-hemsidan hittar du R

iamanoreo
0

Såhär bor mina killar, det är ett 60L akvarium, ska snart få ett 200L :)
(det ligger krukor hus och toarullar under spånet så de vägrar komma upp
till ytan)

[Jessica_91]
10

Puttar upp den här tråden med ett par bilder. Glad

[Jessica_91]
14

Fyll gärna på med fler bilder Glad

panini
1

Nere: Bianca och Alva

Över: Astrid, Signe och Doris

panini
2

Burarna är Tomma men här ska flytta in! :)

Akvariumet längst ner ska där flytta in gerbiler.

Samla lådan ska där flytta in två styckna vinter vita Dvärgisar till. Gallerburen är en igopsättningsbur. I Dunaburen ska där flytta in en Gudhamster.

I den stora samlan bor Vilgot och Ture, VV Dvärgisar. Och hamster hagen är till dvärgisarna, men gerbilerna brukar också få springa där! :)

panini
1

Astrid, Signe och Doris hem! Allt det mörka är hö!

panini
1

Bianca och Alvas hem! Förlåt för dåliga bilder men det finns inget bra sett att ta en bild på när de står i hylla! Och ja de har sandskålar, matskåla och vattenflaskor, men de syns tyvärr inte på bilderna! :/

Roonja
2
AngoStar
0

Har en bild på mina tjejers bur men ska ta fler FlörtSkrattande Tror deras terrarium ligger på 135 L?

//Elina ♥

[KKlara]
1

Här är Pontus och Elvis akvarium på 96 liter (vet att man ska ha minst 100, men 4 liter hit eller dit gör nog inte så mycket)

[KKlara]
1

Och en bild från andra hållet ;)

Roonja
3

#60 Och här är en bild från andra sidan av buren. :) Tyvärr är det svårt att få med mängden spån med på bilden, men det är ungefär 20-35 cm högt med spån i hela buren. Skrattande

AngoStar
0

Det ser alltid olika ut hos mina gerbiler i akvariumet, ena dagen äre si andra dagen äre så, dom får typ 2 kartonger per vecka och så byter jag leksaker då och då…

//Elina ♥

[Jimpa.a]
0

Så här bor Assar och Egon :) Bilden är tagen direkt efter att jag fått hem buren från glasmästaren. Jag ändrar om lite då och då, så dom får lite att göra :) Så just nu ser det ut på ett annat sätt :) På bilden saknas sandbad men självklart har dom ett sånt! Kul med en tråd där man kan se hur andra har gjort och få inspiration. Min bur är byggd för att passa perfekt till ett Ikea soffbord. Måtten är 90 x 55 x 55. Och locket är tillverkat av plexi med borrade lufthål.

BettaSplendens
3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här bor mina pojkar! :) Och här är en video när jag städar buren hehe ;) http://www.youtube.com/watch?v=yochzgZDVAk

Videon i lnlägget är en rundvisning i buren :)

Den ligger på 290 l, hemmabygge.

Gerbilles
1

Här är mina pojkars akvarium, 170 L, nystädad och fin. Det enda som fattas är gångarna! 

[Emmabengtsson]
0

Flisan! 🙂

panini
0

I alla mina burarna finns någon form av trä, de har krukor eller krukfat, grenar, mycket kartonger, tjocka rör, hyllplan och en massa annat. :) Här bor Ozzy och Torkel, 200L :)

panini
0

Här bor Aili, 100L :)

panini
0

Här bor Elvira med nu 5 bebisar, 160L.

panini
0

Här bor Inez, 100L :)

Erik_K
5

Här bor Kompis, Ben och Jerry. :) Ett 350L akvarium.

ulrikame
0

så här bor tillie och jasmine…

kommer bli lite ändringar när jag städar till helgen men det här är det nyaste kortet jag har för tillfället

Gerbilles
1

Ny bild på killarnas akvarium 🙂
Man kan dessutom se lille Cola mysa bland servetterna… 😍

Gerbilles
2

En bild ovanifrån. 🙂

[LOVEgerbil]
0

Snyggt 😎

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.