Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 481 ggr
Speedy
0

Busiga gerbilz :)

Vad är det värsta/roligaste etc som din/dina gerbiler gjort? För en stund sen tuggade sig Mojje in i sängen! Var tvungen att skära upp allt för att få ut han.. Så nu får man spara ihop till en ny säng.. :D

Eazyy
0

Haha xD

De har gjort måånga busiga saker, kommer dock inte på någon särskild nu bara xD

emmsaaan
0

Mina nuvarande gerbiler har inte gjort något busigt. Men första dagen som jag fick hem mina förra (RIP) så hade jag vattenskål & ett trähus bredvid. De hoppade upp på trähuset & hoppade rätt upp & slog i taket, så fortsatte de sådär ända tills Laila ramlade i vattenskålen & blev helt dyngsur ;)

#0 JObbigt:(

Speedy
0

haha :P Gerbiler kan vara ganska underhållande :P Bara att ta fram popcorn och börja titta :O

[ravvie]
0

Första gången jag släppte ut dem i hallen såg jag inte att det var hål in till sockeln på mina garderober där. Vega hittade det givetvis och vips var hon borta. Jag satt som ett frågetecken och undrade hur jag skulle få ut henne därifrån. :p Som tur var kom hon ut av sig själv efter en stund.

fridelfina
0

Sonen har en en säng med en massa hyllor under och i hyllorna är det en massa leksaker, böcker och dylikt. Det finns två stycken skjutluckor bara så det är en tredjedel som är öppen hur man än gör. Hyllorna går tvärsöver sängen så det är öppet på baksidan och där bakom ligger sladdar för där är den enda kontakten i rummet.

En dag så satt sonen och lekte med gerbilerna i en stor låda som vi har som rastlåda och en av dem, tror det var Popcorn, "poppade" ut över kanten och kilar rakt i i en av hyllorna under sängen! Sonen ropade på mig och vi höll på och försöket locka ut Popcorn från alla roliga hyllor vilket inte var lätt. Vi var livrädda för att han skulle börja gnaga på sladdarna för sängen är så tung (tror den väger ca 90 kg?) att det inte går att flytta på den för att komma åt att ta bort sladdarna! Popcorn sprang fram å tillbaka en stund i alla hyllor och till slut fick vi tag på honom.

emmsaaan
0

#5 Sån säng har jag också haft, hände samma sak ;) Fast vi fick ut min gerbil ganska snabbt för jag kastade mig in efter henne.

Speedy
0

Hehe, vilka roliga historier.. det är sådant man i efterhand kan skratta åt, även om det var väldigt mycket rädsla och panik just då det hände :)

[maffiapudeln]
0

Inget med gerbiler att göra, men min guldhamster har lyckats smita TREggr vet inte hur jag lyckas vara så slarvig med att stänga burdörrarna, men det är iof tre st ;)

Första gången hade han dammat under pappas nattduksbord (var helt grå hela han när jag fick tag på honom), andra gången smet han bakom torktumlaren och det dröjde ett rejält tag innan jag fick ut honom med hjälp av ärtor och leverpastej ^^, tredje gången var han bokom min säng och bet sönder en prydnadshund som var stoppad med bomull och såna där plastkulor.. gissa om jag var rädd de första dagarna atthan skulle ha svalt några kulor ^^ Men han verkade bara ha krupit in i hunden och haft lite mysigt *s*

PunkFisk
0

Haha, vad busiga!

Mina har inte gjort nåt spec busigt, men dom har smitit från akvariet nån gång, och sprungit in en gigantisk garderob som vi har en massa grejor i här hemma, jag letade desperat bland alla grejor helt förgäves jättelänge, sen fick jag sitta och vänta ut dom utanför dörren med hjälp av godis i nån timme. Senare märkte jag att min TV-sladd var avtuggad. Men tur att det inte gick värre ändå : P