Tre gerbil hanar söker nytt hem snarast!
Jag har nu bestämt mig för att sälja mina tre små gerbiler eftersom att jag inte har tid eller pengar att lägga på dem. Det är tre bröder som är födda någon gång i mars i år. De heter Sören, Lucifer och Zeppelin. De är tyvärr inte tama, men tror definitivt att de kan bli det! En bur (vitrinskåp) på 1.60 cm medföljer även om man vill. Om någon är intresserad hör gärna av er! De finns i Småland.
Vart i Småland? Kan säkerligen ge de en trygg bostad hemma hos mig o mina djur! Hur mycket tänkte du sälja de för?
Växt odlare & Räkuppfödare!
60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *
Åh, vad bra! De finns i Eksjö som ligger en bit ifrån Jönköping. Är inte riktigt säker på pris men hemmet är viktigare än pengarna. Så måste fundera lite. Har du haft gerbiler tidigare?
Hej!
Jag heter Linda och bor i Nässjö. Jag hade planerat att köpa gerbiler nu i januari och såg att du hade tre stycken till salu.
Vi har tidigare haft gerbiler för 15 år sedan och har kvar en liten bur (55 x 30 cm) och en matskål och hade tänkt köpa in ny bur och inredning under månaden.
Vad vill du sälja dina för? Vad får man med på köpet? Jag tror inte att vi har plats för ett vitrinskåp som du skriver i texten, men våran bur kanske duger sålänge tills vi skaffat den nya.
Vad säger du om detta?
Mvh Linda
Var har du köpt dessa killar? På Eksjö djuraffär?
Johan som jobbar där är duktig på djur.
Mvh Linda
Tråkigt att du inte tänker svara. Då verkar du inte så angelägen om att bli av med dina djur. Jag tänker ringa och beställa gerbiler från Eksjö djuraffär i eftermiddag så då får du hitta något annat hem. Han tar hem från en uppfödare på beställning och är mån om sina djur.
Lite svårt också när du inte fyllt i din profil så att man inte vet vem du är heller.
En 55x30cm bur funkar som transportbur till tre gerbiler. De kan INTE bo i den i flera dagar.
Att köpa djur från djuraffär är väldigt själviskt och inte alls något bra för djurens skull. Det är grossister som föder upp och det är ingen bra djurhållning eller avel de håller på med.
Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/
Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/
Vi ska köpa större bur! Jag har inte påstått något annat.
Jag nämnde våran gamla bur eftersom det verkade som personen snabbt ville bli av med sina djur, men det verkar inte vara så i detta fallet.