Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 636 ggr
Shireelin
0

Två honor? Eller?

Skaffade två gerbilr honor i mitten av december, dom skulle vara runt 10 veckor då. Haft gerbiler när jag var yngre och det var inte två hanar som utlovat utan en hona och en hane så blev ungar…. Rädd för att samma sak hänt igen… Det ser ut som två honor men sett att den ena klättrat på den andra två tre gånger, inte rissat men bara klättrat upp, inte långvarig utan bara jätte briefly och bara typ skymtat det. En gång när jag gav dom solrosfrön ur handen och den som klättra inte kom åt bland annat. 

Kan det finns andra orsaker till att två honor klättrar på varandra eller är det garanterat en hane och en hona? Borde jag dela på dom eller bara fortsätta observera tills jag är säker?

Shireelin
0

Såg precis att den som troligtvis  är kille luktade väldigt mycket där bak på honan. "Han" hopppade inte upp men var bara efterhängsen med nosen i baken på henne.

Shireelin
0

Släppte ut båda två i en större låda för att få springa av sig lite och då började dom typ halvt slåss/gnabbas och den som verkat vara hona klättrade upp lite gran på den andra…. Kan det vara någon Dominans establishment pågående, eller dom fungerar inte så? 

Dom är  väldigt mycket mer närhetssökande med varandra än dom varit tidigare med….

Anne.K
0

Om du tittar på dom där bak så kommer du se tydligt om det är honor eller hanar. I den åldern dom är i nu så syns hanpungen tydligt när man lyfter på rumpan och tittar.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Shireelin
0

Okey har tittat och tyckte som sagt att det såg ut som honor båda två, men visste inte vilken ålder man börjar se tydlig skillnad på dom, men då kan jag vara lugn då då är det två honor ^^