Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettköp-sälj-omplacera
Läst 929 ggr
Crucio
2017-09-05 03:50
0

Blocketannons

Denna iFokus verkar inte ha någon samlingstråd för Blocket-annonser (?) så jag hoppas det är ok att göra sådana här inlägg. Såg just denna annons och tycker att det är jättesorgligt att se dem bo som i en liten skolåda, hoppas någon kan ge dem ett bättre hem. De finns i Umeå.

https://www.blocket.se/vasterbotten/Saljer_vara_3_okenrattor_med_alla_tillbehor_75249627.htm?ca=2&w=1

Sajtvärd på Skrivlust

AnnaEKa
2017-09-09 08:43
0

Faktum är att jag svarade på den annonsen tidigare i veckan men fick aldrig någon respons tillbaka. De verkar inte så sugna på att sälja…

Jaguar_
2017-09-13 16:37
0

Oj! Det var väldigt litet. Vårat kar är ju gigantiskt i jämförelse 😃 Hoppas de får ett nytt hem snart!

#1 Vissa är ju inte snabba på att ta bort sina annonser så kanske de redan är sålda och de bara skiter i att svara och berätta detta? Lathet 😎

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Svartsynt
2017-09-15 14:42
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte dessa tre gerbiler igår, faktiskt. 🙂 Jag var den första som hörde av mig, direkt när annonsen lades ut. Men ägaren har varit väldigt långsam på att svara och det har varit svårt att bestämma en tid som passade henne då jag kunde köpa dem. Vi bokade tid flera gånger men så avbokade hon i sista sekund för att hon "fått förhinder". Jag fick dessutom fråga efter hennes adress och telefonnummer typ fem gånger men fick inget svar från henne!  Så jag började ge upp och tvivlade på att det skulle bli av. Men jag ville ju så gärna "rädda" dem och ge dem ett bättre hem! 

Men plötsligt igår hörde hon av sig och sa att hon kunde komma och "leverera" dem till mig, och det gjorde hon faktiskt. Så nu är de mina. ❤️ Jag ska ge dem en större bur så fort som möjligt och göra mitt bästa för att de ska få ett bra liv! Men det kanske tar ett par veckor innan jag får terrariet (ska specialbeställa ett), så de måste nog bo kvar i sitt nuvarande akvarium tills dess. Det är 76x36x39cm. Är det okej!? Vilket är minsta lagliga burmåttet för tre gerbiler?

Svartsynt
2017-09-15 14:44
0

#3 Frågan är varför bilden hamnade upp och ner…? 🤔

Crucio
2017-09-21 01:57
0

Osäker på måtten, men det går kolla på Jordbruksverkets hemsida om du är intresserad. Dock finns det väl inte något alternativ om du i nuläget inte har något större att ha dem i. De lagliga måtten är ändå minimala, så skulle inte rekommendera att gå efter dem oavsett.

Men vad bra att de blev sålda till någon som har mer vett och tänker ge dem större och bättre boende. :)

Ett tips är att du kan bygga ett hyllplan av trä eller så för att tillfälligt ge dem mer plats i buren.

Sajtvärd på Skrivlust

Svartsynt
2017-09-21 13:45
0

Ja, jag vet att minsta lagliga måttet är alldeles för litet. Jag har som sagt tänkt specialbeställa ett terrarium som är 120x50x60 cm med två eller tre hyllplan i glas och skjutdörrar på framsidan som är på ca 30 centimeters höjd, så att det går att ha ett tjockt lager spån som de kan gräva i. Det är planen på min "drömbur" och förhoppningsvis kan de bygga den enligt mina önskemål. Jag väntar bara på svar från tillverkaren.